قوس 30, 1401 15:46 Asia/Kabul
  • ابراز نگرانی نماینده سازمان ملل در افغانستان از تحرکات داعش
    ابراز نگرانی نماینده سازمان ملل در افغانستان از تحرکات داعش

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان از تحرکات اخیر داعش در این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش رادیو دری، رزا اوتانبایوا نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان در نشست شورای امنیت گفت: ما نسبت به فعالیت‌های اخیر داعش به ویژه حمله به سفارت روسیه، حمله به سفارت پاکستان و حمله به هتل محل اقامت اتباع چین در مرکز شهر کابل نگران هستیم .

اوتونبایوا با تاکید براینکه افغانستان با چالش‌های زیادی همراه است افزود: دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد بر تامین حقوق افغان‌ها و ارائه خدمات بشردوستانه در افغانستان تمرکز دارد.

وی اضافه کرد: در سه ماه اخیر در بازدید از بخش‌هایی از افغانستان، بیشتر افغان‌ها گفته اند که از وضعیت آینده خود نگران هستند و همچنین فقر و مشکلات اقتصادی از مهمترین چالش‌های افغانستان در شرایط فعلی است.

اوتونبایوا درباره راهکار مشکلات افغانستان تصریح کرد: ما معتقدیم تنها راه پیش روی افغانستان اعمال یک سیاست فراگیر است تا همه افغان‌ها، به ویژه زنان و اقلیت‌ها خود را در آن احساس کنند و در تصمیم گیری‌ها مشارکت داشته باشند، اما درشرایط فعلی این گونه نیست.

با وجود ادعای حکومت طالبان درباره نابودی گروه های تروریستی و برقراری امنیت در افغانستان، در حملات یکماه اخیر تروریست های داعش در بخش های مختلف این کشور بویژه مراکز دیپلماتیک و اقامتگاه خارجی ها در افغانستان شماری کشته و مجروح شده اند.

فعالیت ۴ هزار تروریست داعش در افغانستان

ادامه فعالیت داعش در افغانستان و بررسی اهداف آن

کلیدواژه