جدی 06, 1401 18:41 Asia/Kabul
  • مجاهد: ملت افغانستان در حفاظت از استقلال و آزادی خود تاریخی روشن دارد
    مجاهد: ملت افغانستان در حفاظت از استقلال و آزادی خود تاریخی روشن دارد

سخنگوی حکومت طالبان تاکید کرده است: ملت افغانستان هر اندازه مظلوم باشد، در کسب استقلال و آزادی کشور خویش و حراست از آن تاریخی روشن دارد و این حقیقت بزرگ را اشغال انگلیسی‌ها، شوروی‌ها و امریکایی‌ها و شکست مفتضحانه آنان نشان می‌دهد.

به گزارش رادیو دری؛ ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان در بیانیه ای به مناسبت چهل و سومین سالروز تجاوز ارتش سرخ شوروی سابق به افغانستان، از ششم جدی به عنوان روز سیاه یاد کرد و افزود: شوروی سابق در اشغال ده ساله افغانستان و پس از ظلم‌های فروان، به کشور ما در عرصه‌های مختلف آسیب رساند، میلیون‌ها افغان را شهید یا مجبور به مهاجرت کرد، اما ملت غیور و مسلمان ما با شجاعت در برابرش جهاد کردند .

وی یادآور شد: در نتیجه این جهاد، پس از ده سال، قشون سرخ شوروی در افغانستان شکستی بزرگ خورد و ملت مظلوم ما از شر اشغال رهایی یافت.

سخنگوی طالبان در این بیانیه تاکید کرده است که  پایان اشغال شوروی، این پیام را می‌رساند که هیچ قدرت مغروری در جهان، به ایمان، ننگ و عزت و اراده قوی مردم مسلمان افغانستان و غرور آنان شک نداشته باشد.

مجاهد از ملت افغانستان خواسته است به خاطر حفاظت از آزادی، خاک و استقلال خویش همیشه آماده باشند و به هیچ متجاوزی اجازه ندهند که علیه ارزش‌های ملی، دسیسه‌های شوم و اراده نادرست خویش را عملی سازد.

 وی اضافه کرده است: امارت اسلامی متعهد است که شب و روز برای دفاع و حفاظت از کشور، ارزشهای دینی و ملت مسلمان افغانستان، به خدمت و تلاش‌هایش ادامه دهد.

متقی: آمریکا و متحدانش نتوانستند امنیت را در افغانستان تامین کنند

شش جدی، سالروز تجاوز ارتش سرخ شوروی به افغانستان

کلیدواژه