جدی 08, 1401 19:45 Asia/Kabul
  • هشدار سازمان‌های جهانی درباره احتمال توقف کمک‌رسانی به افغانستان
    هشدار سازمان‌های جهانی درباره احتمال توقف کمک‌رسانی به افغانستان

مدیران ۲۰ سازمان جهانی و کمک‌رسان در افغانستان در بیانیه‌ای مشترک با انتقاد از ممنوعیت کار زنان در موسسات غیردولتی هشدار دادند که بدون امدادگران زن بسیاری از فعالیت‌های کمک‌رسانی در افغانستان متوقف خواهد شد.

به گزارش رادیو دری؛ در پی تصمیم جدید طالبان در مورد ممنوعیت کار زنان در موسسات غیردولتی داخلی و خارجی،  سازمان‌ها و موسسات بین المللی فعال در افغانستان از حکومت طالبان خواسته اند که در این تصمیم تجدید نظر کند.

این بیانیه می‌افزاید: زنان در موسسات غیردولتی بشردوستانه، «آموزگاران، کارشناسان تغذیه، رهبران تیم، کارکنان بهداشت جامعه، واکسیناتورها، پرستاران، پزشکان و رؤسای سازمان‌ها» هستند و به جمعیت‌هایی دسترسی دارند که همکاران مردشان نمی‌توانند به آنان دسترسی پیدا کنند.

به گفته مدیران 20 سازمان کمک‌رسان بین‌المللی در افغانستان، کارمندان زن کلید مهم پاسخ به بحران های بشردوستانه در افغانستان هستند و تصمیم طالبان برای ممنوعیت کار زنان در سازمان‌های غیردولتی، ضربه‌ بزرگی به جوامع آسیب‌پذیر، زنان، کودکان و کل کشور افغانستان وارد می کند.

این مدیران تأکید کرده‌اند که مشارکت زنان در کمک‌رسانی قابل مذاکره نیست و باید ادامه یابد.

مدیران سازمان‌‌های جهانی و کمک‌رسان پیش‌بینی کرده اند که با این تصمیم، بسیاری از فعالیت‌ها باید متوقف شود، «زیرا نمی‌توانیم کمک‌های اصولی بشردوستانه را بدون امدادگران زن ارائه کنیم».

وزیر خارجه فرانسه: ممنوعیت کار زنان در افغانستان غیر قابل تحمل است

دستور جدید طالبان؛ ممنوعیت کار زنان در مؤسسات و نهادهای خصوصی

کلیدواژه