جدی 09, 1401 11:23 Asia/Kabul
  • سازمان ملل: کمک‌رسانی به افغانستان متوقف نخواهد شد
    سازمان ملل: کمک‌رسانی به افغانستان متوقف نخواهد شد

هماهنگ‌ کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام کرد علیرغم اقدام طالبان در ممنوعیت فعالیت زنان در سازمان‌های خارجی اما کمک‌های بشردوستانه به افغانستان متوقف نخواهد شد.

به گزارش رادیو دری،رامز الاکبروف، اظهار داشت: سازمان ملل با همکاری شرکایش در زمینه انسانی به شدت به ارائه خدمات نجات‌بخش به مردم افغانستان پایبند است، احتیاجات انسانی در این کشور به شدت زیاد است.

وی تاکید کرد: معتقدیم که فعالیت انسان‌دوستانه فراگیر بدون مشارکت زنان امکان‌پذیر نیست اما باید به حضور در افغانستان ادامه دهیم و کارها را پیش ببریم.

این مقام مسئول سازمان ملل در افغانستان اظهار داشت: کمک کردن ابدا مشروط نیست، نمی‌توان برای رساندن غذا یا کمک‌های پزشکی به کسی که از گرسنگی شدید رنج می‌برد یا دچار بیماری است، شرط گذاشت.

وی گفت: با توجه به ارتباطم با طالبان معقتدم که بهترین راه برای دستیابی به راهکاری برای حل این مشکلات، گفت‌وگو است نه اعمال فشار، این گروه در گذشته به اعمال فشارها واکنش خوبی نداشته است.

الاکبروف در پایان گفت: واضح است که ارائه خدمات پزشکی به زنان و دختران بدون وجود کادر پزشکی امکان‌پذیر نخواهد بود، ما در چارچوبی واحد فعالیت می‌کنیم، باید با گفت‌وگو و مذاکرات از این بحران خارج شویم و دختران و زنان به فعالیت و حضور در مدارس و دانشگاه‌ها بازگردند.

 

 

کلیدواژه