جدی 12, 1401 18:22 Asia/Kabul
  • پرونده جنجالی سرپرستی کودک افغان به نفع سرباز آمریکایی خاتمه یافت
    پرونده جنجالی سرپرستی کودک افغان به نفع سرباز آمریکایی خاتمه یافت

پس از سه‌ سال و نیم اختلافات حقوقی یک خانواده افغان با یک نظامی امریکایی که گفته می‌شود کودک‌شان را ربوده است، آمریکا مسوولیت نگهداری از او را به خانواده این سرباز امریکایی سپرد.

به گزارش رادیو دری، دادگاهی در امریکا سرپرستی کودک سه‌ونیم ساله افغان را که سال ۲۰۱۹ در فرودگاه کابل به دست یک سرباز آمریکایی سپرده شد، به طور کامل به او واگذار کرده است.

خانواده افغانستانی که از بستگان این کودک‌ هستند، با انتقاد از رأی دادگاه می‌گویند که این سرباز امریکایی کودک‌شان را در فرودگاه کابل ربوده است.

اما خانواده جاشوا ماست تفنگدار نیروی دریایی امریکا با ارایه اسنادی ادعا کرده است که این‌ کودک افغان را به‌طور قانونی به فرزندی گرفته‌اند و اتهامات خانواده افغان مبنی بر ربودن این کودک، «ظالمانه» و «بی‌ارزش» است.

وزارت امور خارجه طالبان نیز در ماه نوامبر در اعلامیه‌ای ربوده شدن یک کودک افغان از سوی یک‌ نظامی امریکایی را محکوم کرد و خواستار بازگرداندن او شد.

این کودک سه ساله افغان تنها بازمانده یک خانواده هلمندی است که اعضای آن در نتیجه عملیات ویژه ارتش امریکا کشته شدند و‌ سپس یکی از خویشاوندان پدرش مسوولیت نگهداری او را بر عهده گرفت.

سرباز امریکایی پس از انتقال این خانواده به امریکا کودک را در میدان هوایی کابل از آنها گرفت و دیگر به آنان بازنگرداند.

طالبان: یک کودک افغان در آمریکا گروگان گرفته شده است

کلیدواژه