قوس 20, 1395 15:12 Asia/Kabul

مجلس نمایندگان افغانستان از نا متوازن بودن بودجه مالی سال 1396 که اخیرا از سوی اکلیل حکیمی وزیر مالیه افغانستان در پارلمان ارائه شده، ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، شماری از نمایندگان ولایت غور نیز در نشست امروز پارلمان با انتقاد از نامتوازن بودن بودجه سال آینده تاکید کردند که اگر به اعتراض آنها توجه صورت نگیرد، مجلس را ترک خواهند کرد.

از سوی دیگر از سرگیری گفتگوی های طالبان در فصل زمستان یکی از موضوعات دیگر است که در نشست عمومی امروز مجلس نمایندگان مورد بحث قرار گرفت.

سید نادر شاه بحر یکی از اعضای مجلس نمایندگان امروز در نشست عمومی این مجلس طرح بودجه سال آینده را غیر متوازن و نا عادلانه خواند .

سید نادر شاه بحر، شروع گفتگوهای صلح  را در هر فصلی درست خواند و تاکید کرد دولت افغانستان باید در هر زمانی برای گفتگو در مورد صلح آماده باشد.

این در حالیست که شماری از آگاهان سیاسی در افغانستان بر این باورند که اعلام آمادگی طالبان برای انجام گفتگوهای صلح با دولت افغانستان در فصل زمستان موضعی تاکتیکی بوده و این گروه به دستور حامی اصلی خود، پاکستان می خواهد در فصل سرما برای تجهیز نیروهای خود زمان کافی به دست آورد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان نیلوفر نوروزی موجود است.