جدی 12, 1401 20:02 Asia/Kabul
  • آیت‌الله سیستانی: شیعیان افغانستان راه مودت و مراوده را با طالبان در پیش بگیرند
    آیت‌الله سیستانی: شیعیان افغانستان راه مودت و مراوده را با طالبان در پیش بگیرند

آیت الله سیستانی مرجع تقلید شیعیان بر مشی مسالمت‌‌آمیز شیعیان افغانستان با حکومت طالبان تاکید و تصریح کرد: در این شرایط ایجاب می‌کند که راه محبت و مودت و مراوده را با امارت اسلامی در پیش بگیرند تا ازین طریق بتوانند حقوق مردم را پیگیری کنند. 

به گزارش رادیو دری؛ آیت الله سیدعلی سیستانی در دیدار اعضای شورای علمای شیعه افغانستان که اخیرا به عراق سفر کرده اند افزود: راه درست و عاقلانه در برخورد با امارت اسلامی همین است که شورای علما در پیش گرفته است.

وی همچنین ادامه کمک رسانی‌های مالی به فقرا را ضروری برشمرد و تصریح کرد:  به وکلای خود سفارش کرده‌ام که به نیازمندان شیعه وسنی در افغانستان کمک کنند. ‏

این مرجع تقلید شیعیان عراق همچنین بر تحکیم اخوت اسلامی بین شیعه و سنی و ایجاد الفت ومحبت بین پیروان مذاهب اسلامی در افغانستان تاکید کرد.

آیت الله سیستانی سپس از زنده یاد آیت الله محسنی رئیس فقید شورای علمای شیعه افغانستان به بزرگی و نیکی یاد کرد و خدمات وی را ستود.

در این دیدار اعضای شورای علمای شیعه افغانستان نیز با تبیین تحولات و اوضاع فعلی این کشور از کمک‌های آیت الله سیستانی به فقرای افغانستان از جمله زلزله‌زدگان پکتیکا قدردانی کردند و ادامه این کمک رسانی‌ها را خواستار شدند.

 

تاکید سایر علمای عراق بر تعامل شیعیان با حکومت طالبان

شورای علمای شیعه افغانستان امروز همچنین با آیت‌الله هادی آل راضی از علمای بزرگ نجف دیدار کردند.

دیدار علمای شیعه افغانستان با آیت الله آل راضی از علمای بزرگ عراق 

در این دیدار، آیت‌الله هادی آل راضی در این دیدار تاکید کرد: تجربه بعضی کشورهای اسلامی که دچار تفرقه و منازعه پیروان مذاهب اسلامی شدند، نباید در افغانستان تکرار شود، از این رو تقابل با امارت اسلامی به نفع جامعه تشیع نیست.

دیدار علمای شیعه افغانستان با آیت الله فیاض از مراجع تقلید عراق

آیت الله محمد اسحاق فیاض از مراجع عظام تقلید در عراق نیز دیروز در دیدار با هیات شورای علمای شیعه افعانستان تصریح کرد: طالبان نسبت به گذشته تغییر کرده و قابل تعامل است؛ با طالبان بسازید و در مخالفت با آنان قرار نگیرید.

 شورای علمای شیعه افغانستان اخیرا هیاتی را به ریاست محمد اکبری معاون این شورا برای تبیین اوضاع فعلی افغانستان به کشورهای ایران و عراق اعزام کرده است.

تعامل شورای علمای شیعه افغانستان با دولت طالبان 

تاکید رئیس شورای علمای شیعه افغانستان بر وحدت شیعه و سنی برای مقابله با دشمنان

کلیدواژه