حمایت و تقدیر طالبان از 6 جوان مخترع در بدخشان
(last modified 1401-10-14T04:55:28+00:00 )
جدی 14, 1401 09:25 Asia/Kabul

به تعداد شش تن از جوانان مخترع در بدخشان مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش عبدالسمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت بدخشان در محفلی که مسئولان ادارات محلی نیز حضور داشتند، آن عده جوانانی که با کمترین امکانات ممکن نوآوری و خلاقیت ایجاد کرده اند را مورد تشویق و تقدیر قرار داده است.
این برنامه که در تالار کنفرانس های ریاست اطلاعات و فرهنگ برگزار شده بود، ده‌ها تن از مسئولین محلی حکومت محلی طالبان، استادان، دانشجویان و جوانان در آن اشتراک کرده بودند که به هدف تمجید تراوش های فکری و خلاقیت هنری، شش تن از جوانان این ولایت را که دو نفر شان از بانوان بودند و اختراعات خود را در بخش های ساخت و ساز کشتی، اسکواتور، اسلحه، رسامی، نقاشی وترویج حجاب اسلامی و فن سخنرانی که هنر آفرینی کرده بودند دایر شده بود.
در این برنامه مولوی عبدالغفور رئیس مالی و اداری دفتر والی بدخشان به نمایندگی از مولوی امان الدین منصور والی این ولایت برای هر جوان مبتکر و خلاق مبلغ ده هزار افغانی بگونه‌  تشویقی پول نقد اعطا نمود.

او همچنان افزود والی بدخشان به جوانان مبتکر و دارای خلاقیت فکری اطمینان می‌دهد که از هر اقدام خوب آنها در جهت خودکفایی کشور، حمایت می شود.
معزالدین احمدی رئیس اطلاعات وفرهنگ بدخشان گفت که در تلاش هستیم با ایجاد اتحادیه ها در ولسوالی‌ها زمینه  رشد جوانان را مساعد کنیم و با برگزاری انجمن های هفته وار در مرکز و زمینه سازی برنامه های آموزشی خلاقیت ها و تراوش های فکری جوانان با ظرفیت این ولایت را انکشاف دهیم.
رئیس اطلاعات و فرهنگ بدخشان دو تن از دختران و چهار تن از پسران که دارای خلاقیت فکری بودند و در صورت حمایت و
پشتیبانی می‌توانند در صنعتی شدن کشور موثر واقع شوند با اعطای لوح تقدیر و جایزه نقدی، هر یک از این جوانان را مورد ترغیب و تمجید قرار داد.
جوانان مخترع با نمایش دست ساخت های شأن می‌گویند اگر حمایت شوند دست به کار های بزرگی خواهند زد.
صدا
فعالین بدخشان اختراعات جوانان این ولایت را می‌ستایند و از حکومت می‌خواهند که از جوانان خلاق و مبتکر حمایت نمایند.

کلیدواژه