جدی 17, 1401 09:00 Asia/Kabul

مقامات طالبان در واکنش به اعترافات شاهزاده هری عضو خانواده سلطنتی انگلیس درباره کشتن ۲۵ نفر در افغانستان، این اقدام را جنایت جنگی خواندند.

به گزارش رادیو دری، انس حقانی عضو ارشد طالبان روز جمعه در توئیتی در واکنش به اظهارات شاهزاده هری از خاندان سلطنتی انگلیس که گفته بود در دوران خدمت نظامی اش در افغانستان، "۲۵ افغان را مثل مهره‌های شطرنج از زمین بازی حذف کرده است" گفت: آنهایی که شما کشتید انسان بودند و خانواده داشتند.

حقانی، اقدام شاهزاده انگلیس را جنایت جنگی دانست و افزود: واقعیت این است که مردم بی گناه ما در چشم نظامیان و رهبران سیاسی شما مهره شطرنج بودند، اما با این وجود شما بازی را باختید.

بلال کریمی سخنگوی حکومت طالبان نیز در پیامی توئیتری نوشت: این جنایات محدود به شاهزاده هری نیستند و همه اشغالگران تاریخ، مرتکب جنایات مشابهی شدند و افغان ها خاطره این جنایات را فراموش نخواهند کرد.

«هَری» موسوم به «دوک ساسکس» پسر کوچک چارلز سوم شاه کنونی انگلیس به کشتن حداقل ۲۵ نفر در دوره جنگ افغانستان اعتراف کرده است.

نشریه انگلیسی تلگراف با انتشار این خبر نوشت: هری، ۳۸ ساله در کتاب خود تحت نام « Spare » که قرار است هفته آینده انتشار یابد گفته که در دومین دور حضور خود در جنگ افغانستان حداقل موجب قتل ۲۵ نفر شده است.

بنابراین گزارش، هری دو بار، بین سال های ۲۰۰۷تا ۲۰۰۸ میلادی به عنوان نیروی زمینی و پس از آن در سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ به عنوان خلبان بالگردهای تهاجمی «آپاچی» در جنگ افغانستان حضور یافته است.

هری چندی است از حلقه سلطنت خارج شده و به همراه زن آمریکایی خود با انجام مصاحبه و انتشار مستندهایی در تلاش برای ضربه زدن به وجهه خانواده سلطنتی انگلیس است.

اعتراف شاهزاده انگلیسی به کشتن ۲۵ افغانستانی در دوره جنگ

کلیدواژه