جدی 19, 1401 11:09 Asia/Kabul

شهرداری ولایت هرات برنامه ای را با هدف جمع آوری افراد معتاد به مواد مخدر آغاز کرده است.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، این اقدام شهرداری هرات در حالی است که نگرانی ها از مرگ و میر افراد مبتلا به مواد مخدر در این ولایت غربی افغانستان در فصل سرد زمستان بیشتر شده است.

آن گونه که اداره هواشناسی افغانستان اعلام کرده از فردا سه شنبه وضعیت هوا بشدت تغییر خواهد کرد و تا 24 درجه زیر صفر خواهد رسید.

شماری از وکلا و مسئولان گذرهای شهری در  هماهنگی با اداره شهرداری هرات تصمیم گرفتند تا روند جمع آوری معتادان به مواد مخدر و انتقال آنان را به مراکز ترک اعتیاد روی دست بگیرند.

شهرداری هرات گفته است: این برنامه با کمک مالی اداره محلی و شماری از افراد خیر هرات آغاز شده و بزودی در تمامی نواحی شهری اجرایی خواهد شد.

مدیر برنامه ریزی شهرداری هرات این برنامه را مهم دانسته و تاکید کرد: جمع آوری معتادین به مواد مخدر از یک سو برای نجات جان آنان است و از سوی دیگر روند زیباسازی شهر را تقویت می کند.

اقدام اخیر شهرداری هرات مبنی بر جمع آوری افراد مبتلا به مواد مخدر از سوی شهروندان هرات مورد حمایت قرار گرفته و تاکید شده است، باید حکومت برای انجام چنین برنامه های اجتماعی زمان و هزینه ی بیشتری صرف کند .

در همین حال مسئولان مدیریت مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات میگویند: با وجود اینکه در حدود 70 هزار فرد معتاد در ولایت هرات حضور دارند و مدیریت این افراد زمانگیر است اما برنامه جمع آوری آنان به خوبی در حال انجام است.

آغاز کمپاین جمع آوری معتادین از شهر جلال آباد

کلیدواژه