جدی 20, 1401 15:24 Asia/Kabul

نیروهای اداره استخبارات حکومت طالبان در دو ولایت ننگرهار و کنر 34 نفر از متهمان به ارتکاب جرایمی چون قاچاق، دزدی و فساد اخلاقی را بازداشت کردند.

به گزارش محمد آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، در اعلامیه دفتر سخنګوی والی ننگرهار که به رسانه‌ها فرستاده شده آمده است: «نیروهای اداره استخبارات این ولایت شب ګذشته در مربوطات ناحیه هشتم شهر جلال آباد یک ګروه هفت نفری را در حالی بازداشت نمود که با استفاده از نام طالبان وارد یک منزل مسکونی شده و قصد سرقت اموال این منزل را داشتند.»

در اعلامیه دفتر سخنگوی والی ننگرهار آمده است که از نزد افراد بازداشت شده پنج قبضه سلاح، مهمات و تجهیزات نظامی و دو عراده موتر به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

این اعلامیه می افزاید که افراد بازداشت شده تحت بازجوایی قرار گرفته اند و به زودی پرونده آنان به ارگان‌های عدلی و قضایی تسلیم داده خواهد شد.

از سوی دیگر مسؤولان امنیتی در ولایت کنر از بازداشت 27 تن افراد متهم به جرایم جنایی خبر دادند.

فرید دهقان سخنګوی فرماندهی پولیس ولایت کنر گفته است که ظرف یک هفته ای ګذشته 27 تن افراد مرتکب به جرایم جنایی در شهر اسد اباد مرکز و چندین ولسوالی این ولایت بازداشت شده اند.

به گفته دهقان در بین بازداشت شدگان سارقین، قاچاقچیان، مرتکبین فساد اخلاقی و انواع جرایم دیګر شامل می باشد که به زودی پرونده آنان تکمیل و برای اجرات بعدی به ارگان‌های عدلی و قضایی سپرده خواهد شد.

با آن که امنیت به نسبت ګذشته بهتر شده اما وقوع رویدادهای جنایی هنوز هم موجب نگرانی مردم است.

ده ها نفر به اتهام جرایم مختلف در ننگرهار بازداشت شدند

کلیدواژه