جدی 20, 1401 20:39 Asia/Kabul
  • واشنگتن پست: تصمیمات طالبان به جای کابل، در قندهار گرفته می‎شود
    واشنگتن پست: تصمیمات طالبان به جای کابل، در قندهار گرفته می‎شود

یک مقام گروه طالبان گفته است که دستورها بدون مشورت با کابل به طور مستقیم از قندهار می‌آید.

به گزارش رادیو دری؛ واشنگتن‌پست در مقاله‌ای نوشته است که رهبر گروه طالبان با صدور دستورهای اخیر درباره زنان، به‌دنبال تحکیم کنترل خود بر افغانستان است.

این گزارش به نقل از یک مقام طالبان می‌افزاید: آن‌ها ابتدا از رهبرشان تنها رهنمود دریافت می‌کردند، اما اکنون هر موضوع مهمی باید در قندهار نهایی شود.

این مقام طالبان همچنین گفته است که در موارد دیگر، احکام بدون مشورت با کابل مستقیم از قندهار می‌آید، هر چند  این تصمیم‌ها به طور رسمی از سوی وزارت خانه‌های دولتی اعلام می‌شود.

او افزوده است: همه اعضای رهبری طالبان در کابل و ولایت‌ها موافق تصمیمات اخیر ملا هبت‌الله نیستند، اما وزیرانی که با قندهار هم نظر نیستند به حاشیه رانده می‌شوند.

در این مقاله به نقل از نهادهای امدادی و دولتی طالبان آمده است که رهبران تندروتر طالبان با ممنوعیت‌های اخیر آموزش و کار زنان، کنترل خود را بر افغانستان را تثبیت می‌کنند و خواسته‌های برخی از مقام‌های طالبان را در کابل  تحت کنترل خود قرار می‌دهند.

بر اساس این گزارش، فرمان هبت‌الله آخندزاده درباره جلوگیری از حضور زنان در دانشگاه‌ها و کار در سازمان‌های بین‌المللی، نشان داد که اقتدار واقعی به جای آنکه در کابل باشد که محل استقرار دولت این گروه به شمار می رود، همچنان در قندهار متمرکز است.

تصمیم های طالبان در ممنوعیت تحصیلات متوسطه و دانشگاهی دختران و محدودیت های کار آنان با مخالفت های داخلی و بین‌المللی رو به رو شده،اما با وجود این مخالفت‌ها، رهبر طالبان همچنان روی حرفش ایستاده است.

ملاهبت الله ریاست شهرداری‌ها را منحل کرد

فرمان رهبر طالبان در مورد حجاب زنان و واکنش ها به آن

کلیدواژه