جدی 21, 1401 09:58 Asia/Kabul
  • یوناما: پول ارسال شده سازمان ملل در اختیار طالبان قرار نمی‌گیرد
    یوناما: پول ارسال شده سازمان ملل در اختیار طالبان قرار نمی‌گیرد

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان اعلام کرد: پول ارسال شده سازمان ملل در اختیار طالبان قرار نمی‌گیرد.

به گزارش رادیو دری، دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) روز سه شنبه با انتشار گزارشی پیرامون محموله‌ های نقدی این نهاد در افغانستان اعلام کرد: تمام پول نقدی که به افغانستان وارد می‌ شود در حساب‌ های مشخص سازمان ملل متحد در یک بانک خصوصی برای استفاده نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد نگهداری و از این وجوه برای انجام امور خود به منظور ارائه کمک‌ های بشردوستانه به میلیون‌ ها افغان که نیاز به حمایت دارند، استفاده می‌ کند.

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان در ادامه افزود: از این پول نقد که به افغانستان با هدف استفاده سازمان ملل و شرکای تائید شده آن آورده می‌ شود، با دقت مطابق با قوانین و فرایندهای مالی این سازمان ملل نظارت و بررسی می‌ شود. هیچ پول نقدی به بانک مرکزی افغانستان تحویل داده نمی‌ شود و در اختیار مقامات حاکم طالبان قرار نمی‌ گیرد.

یوناما اضافه کرد: روند انتقال پول نقد توسط سازمان ملل متحد در افغانستان به نهادهای ذیربط در فراهم ساختن کمک‌ های بشردوستانه به بیش از ۲۵ میلیون افغان ضروری است.

از زمان آغاز این مکانیسم انتقال در دسامبر سال ۲۰۲۱، سازمان ملل متحد حدود ۱.۸ میلیارد دلار کمک‌ های نقدی بشردوستانه پس از حاکمیت طالبان به این کشور آورده است.

این نهاد در مورد روش‌ ها، زمان بندی، تاریخ و مقدار ارسال این پول نقد اظهار نظر نمی‌ کند.

گفتنی است که افغانستان پس از ۲ دهه اشغال از سوی نیروهای خارجی به سرکردگی تروریست‌ های آمریکایی، اکنون با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

 

کلیدواژه