جدی 22, 1401 11:44 Asia/Kabul
  • پاکستان انفجار تروریستی کابل را محکوم کرد
    پاکستان انفجار تروریستی کابل را محکوم کرد

پاکستان انفجار تروریستی مقابل ساختمان وزارت امور خارجه افغانستان را محکوم کرد.

به گزارش رادیو دری، وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای با محکوم کردن حمله تروریستی روز گذشته در پایتخت افغانستان افزود: این حملات بزدلانه تروریستی منجر به از دست رفتن جان‌های گرانبها و زخمی شدن تعداد زیادی افراد بیگناه شده است.

وزارت امور خارجه پاکستان با بیان اینکه دولت و مردم این کشور با خانواده‌های داغدار ابراز همدردی کنند، اعلام کرد: ما در کنار برادران افغان خود در مبارزه با تهدید تروریسم ایستاده ایم.

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان هم در بیانیه ای با محکوم کردن حمله برابر ساختمان وزارت خارجه طالبان اعلام کرد: خشونت به هیچ عنوان بخشی از راه حل برای صلح پایدار در افغانستان نیست.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله تروریستی عصر چهارشنبه مقابل وزارت خارجه افغانستان در کابل را برعهده گرفت. در این حمله انتحاری دستکم ۵ نفر کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.

افغانستان پس از قدرت گرفتن دوباره گروه طالبان در اینکشور شاهد انفجارها و حملات تروریستی در مناطق مختلف این کشور است که براثر آن تاکنون صدها نفرکشته و زخمی شده اند. اکثر این انفجارها را گروه تروریستی داعش برعهده گرفته است. انفجارهای تروریستی در مناطق مختلف افغانستان نشان میدهند که بر خلاف ادعای حکومت طالبان در افغانستان، این دولت نتوانسته امنیت لازم را در کشور برقرار کند.

انفجار در حوالی وزارت خارجه و اقتصاد افغانستان؛ آمار اولیه تلفات، متناقض است

وزارت خارجه افغانستان حمله تروریستی مقابل این وزارتخانه را به شدت محکوم کرد/ داعش مسئولیت این انفجار را به عهده گرفت

کلیدواژه