جدی 22, 1401 19:44 Asia/Kabul

وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با همتای افغانستانی اش،تروریسم را دشمن مشترک کشورهای منطقه دانست و بر اجرای سیاستی واحد برای مقابله با این پدیده شوم تاکید کرد.

به گزارش ذبیح ا... قریشی خبرنگار رادیو دری؛ حسین امیرعبداللهیان روز پنجشنبه در تماس تلفنی با امیرخان متقی با تسلیت و محکوم کردن عملیات تروریستی روز گذشته در کابل گفت: تروریسم دشمن مشترک کشورهای منطقه است و آنها در مسیر اهداف و امیال استکبار جهانی با کشتن افراد بیگناه در صدد آن هستند که کشورهای استعمارگر را بر کشورهای منطقه مسلط کنند.

وزیر امور خارجه ایران افزود: آن چه دیروز در کابل و چندی قبل در حرم مطهر شاهچراغ شیراز (جنوب ایران) به وقوع پیوست، دارای منشاء واحدی است و برای مبارزه با آن هم باید سیاست واحدی داشت و لازم است با قدرت تمام در مقابله با تروریستها همکاری کرد.

امیرخان متقی وزیر خارجه حکومت طالبان نیز در این گفتگو، ضمن قدردانی از تماس تلفنی امیرعبداللهیان، با یادآوری برادری و دوستی مردم دو کشور، بر ضرورت مبارزه قاطع با تروریسم در همکاری با کشورهای همسایه تاکید کرد.

در پی انفجار عصر دیروز (چهارشنبه) مقابل ساختمان وزارت امور خارجه افغانستان، شمار زیادی کشته و زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش مسوولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت.

افغانستان در ماه های گذشته شاهد انفجارها و حملات تروریستی متعددی در مناطق مختلف این کشور از جمله کابل بوده که براثر آن دهها نفر کشته و زخمی شده اند.

مسوولیت بیشتر این انفجارها را گروه تروریستی داعش پذیرفته است.

انفجار در حوالی وزارت خارجه و اقتصاد افغانستان؛ آمار اولیه تلفات، متناقض است

دوجاریک: حمله به مقر وزارت خارجه افغانستان برای سازمان ملل نگران کننده است

کلیدواژه