همکاری‌های منطقه‌ای و تحولات افغانستان؛ محور دیدار نماینده روسیه و وزیر خارجه طالبان
(last modified Fri, 13 Jan 2023 06:42:23 GMT )
جدی 23, 1401 11:12 Asia/Kabul
  • همکاری‌های منطقه‌ای و تحولات افغانستان؛ محور دیدار نماینده روسیه و وزیر خارجه طالبان
    همکاری‌های منطقه‌ای و تحولات افغانستان؛ محور دیدار نماینده روسیه و وزیر خارجه طالبان

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان گفت: روسیه جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی افغانستان دارد.

به گزارش رادیو دری، امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان روز پنجشنبه در دیدار با ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان گفت: کابل به دنبال افزایش حضور دیپلماتیک خود در مسکو است.

متقی همچنین بر ارتقای روابط تجاری میان افغانستان و روسیه تاکید کرد و گفت: ما از روسیه می‌خواهیم در زمینه تعرفه‌های گمرکی با افغانستان رفتار ویژه داشته باشد.

ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان نیز در این دیدار ضمن ابراز تاسف از انفجار روز گذشته در ورودی وزارت خارجه افغانستان گفت: دشمنان در تلاش هستند تا افغانستان را ناامن کنند.

کابلوف تصریح کرد: روسیه خواستار توسعه و ثبات در افغانستان است و نمی‌خواهد همانند کشور‌های غربی از افغانستان انتقاد و در امور داخلی این کشور دخالت کند.

کابلوف با بیان اینکه روسیه نمی‌خواهد افغانستان از جامعه بین المللی منزوی شود، افزود: دو کشور در این زمینه باید تلاش مشترک داشته باشند.

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان با بیان اینکه کشورش در عرصه‌های مختلف با افغانستان همکاری خواهد کرد، گفت: افغانستان می‌تواند نقش مثبت در توسعه تجارت بین پاکستان و کشور‌های آسیای مرکزی ایفا کند.

از نگاه روسیه صلح و ثبات در افغانستان تنها با حکومت فراگیر امکان پذیر خواهد بود

کلیدواژه