جدی 24, 1401 16:27 Asia/Kabul
  • طالبان خواستار سیاسی نکردن کمک های بشردوستانه به افغانستان شد
    طالبان خواستار سیاسی نکردن کمک های بشردوستانه به افغانستان شد

سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، اعلام کرد: جامعه جهانی نباید کمک‌های بشردوستانه به افغانستان را به مسائل سیاسی مرتبط کند.

به گزارش  رادیو دری،«ذبیح الله مجاهد» روز شنبه در واکنش به نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره منع اشتغال و تحصیل زنان در افغانستان اعلام کرد: کشور‌ها و سازمان‌های بین المللی باید شرایط و وضعیت فعلی مردم افغانستان را درک کنند و مسایل بشردوستانه را به مسائل سیاسی ارتباط ندهند.

وی تصریح کرد: طالبان متعهد به همکاری در بخش‌هایی است که با اصول دینی و ارزش‌های ملی ما سازگار باشد.

مجاهد با بیان اینکه طالبان، نگرانی شورای امنیت سازمان ملل متحد را درک می‌کند، افزود: طالبان تلاش می‌کند همه مسائل را در چارچوب شریعت اسلام تنظیم کند.سخنگوی کابینه طالبان گفت: طالبان به دلیل احساس مسئولیت در قبال دین و مردم افغانستان نمی‌تواند به اقدامات غیر شرعی اجازه دهد.

واکنش سخنگوی حکومت افغانستان در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست روز گذشته خود بار دیگر از ممنوعیت تحصیل و اشتغال زنان در موسسات غیردولتی انتقاد کرد.شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه خود بار دیگر از طالبان خواست هرچه زودتر تصمیم‌های اخیر علیه زنان و دختران در افغانستان را لغو کند.

‏اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد ازطالبان خواسته اند به حقوق و حضور کامل زنان و دختران (در عرصه‌های آموزشی و اشتغال) در افغانستان احترام بگذارد.

 

کلیدواژه