جدی 26, 1401 13:49 Asia/Kabul

در سال گذشته کارخانه های تولیدی متعددی در هرات آغاز به کار کردند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، مسئولان فابریکه «کارخانه تولید کارتن» که در شهرک صنعتی هرات به فعالیت آغاز کرده است، می گویند: وضعیت امنیتی مطلوبی در کشور حاکم است و این بهترین فرصت برای سرمایه گذاری است.

آنان با بیان اینکه در این کارخانه دستکم 200 تن مصروف کار هستند، تاکید دارند در شرایط فعلی رفتن از کشور جایز نیست و باید در کنار مردم زمینه های کار و اشتغال را مساعد سازیم.

مسئول فروش و تبلیغات این شرکت تولید کننده کارتن در هرات، امنیت را یکی از عوامل رشد صنعت و تولید در کشور دانست و تصریح کرد: فقر، بیکاری و نبود زمینه های درآمد مناسب در کشور باعث فرار جوانان از افغانستان شده و بیشتر از هر زمان دیگری نیاز است تا تاجران و سرمایه داران افغانستان با ایجاد چنین مراکز تولیدی و صنعتی قدم های بلندی برای رسیدن به شکوفایی اقتصادی را بردارند.

در همین حال شماری از کارگران و کارمندان شاغل در این کارخانه ضمن حمایت از ایجاد چنین مراکز تولیدی در کشور تاکید دارند: تاجران و صنعتگران افغانستان در چنین وضعیتی مکلفیت شرعی دارند تا با سرمایه گذاری در افغانستان برای هزاران تن از شهروندان این کشور زمینه های اشتغال را مساعد کنند.

مسئولان وزارت صنعت و تجارت افغانستان بارها به منظور جلب توجه سرمایه گذاران خارجی با شماری از تاجران و بخش های اقتصادی کشورهای منطقه و جهان وارد گفت وگو شدند.

هم چنان تلاش هایی نیز صورت گرفته است که تاجران و سرمایه داران افغان که در بیرون از کشور حضور دارند تشویق شوند دوباره به افغانستان برگردند .

 

کلیدواژه