جدی 27, 1401 08:55 Asia/Kabul

مردم افغانستان معتقدند ، استرالیا به منظور سرپوش گذاشتن جنایات نظامیان خود در آن کشور ، بازی کریکتش را با تیم ملی افغانستان لغو کرده است .

کریکت از رشته‌های ورزشی پرطرفدار در افغانستان است مردم این کشور ماه‌هاست منتظر بودند تا تیم ملی کریکت کشورشان در یک بازی از پیش تعیین شده با تیم ملی استرالیا در ماه مارس در امارات مسابقه بدهد، اما استرالیا روز چهارشنبه گذشته به بهانه نقض حقوق زنان و دختران از تحصیل و کار در افغانستان و ادعای بشر دوستی، این بازی را لغو کرد تا بتواند به جنایات خود در زمان حضور در افغانستان سرپوش بگذارد .

به گزارش رادیو دری،  جوانان در افغانستان روز دوشنبه ضمن اعتراض و با ابراز ناراحتی از این تصمیم گفتند ؛ استرالیا با این اقدام خود می‌خواهد به جنایت نظامیان کشورش در افغانستان سرپوش بگذارد و این موضوع را به حاشیه ببرد .  

نظامیان اشغالگران استرالیایی که آمریکا را در جنگ در افغانستان همراهی کرده بودند، مرتکب جنایات بی شماری شدند . نظامیان استرالیایی شماری زیادی از غیر نظامیان افغانستان را قتل عام کرده بودند .

هیئت کریکت افغانستان در واکنش به این تصمیم طرف استرالیایی آن را ناعادلانه ، سیاسی و غیرمنطقی خوانده است .

برخی ستاره‌های کریکت افغانستان که در لیگ استرالیا بازی می‌کنند نیز در واکنش به این تصمیم می‌گویند که درصورت  تجدید نظر نکردن در این‌باره از بازی در لیگ استرالیا کناره‌گیری خواهند کرد.

استرالیا بازی‌های کریکت با افغانستان را لغو کرد

 

کلیدواژه