ایجاد مکانی برای حریق زباله های پزشکی و مواد تاریخ گذشته در هرات‎‎
(last modified 1401-10-27T08:25:57+00:00 )
جدی 27, 1401 12:55 Asia/Kabul
  • ایجاد مکانی برای حریق زباله های پزشکی و مواد تاریخ گذشته در هرات‎‎
    ایجاد مکانی برای حریق زباله های پزشکی و مواد تاریخ گذشته در هرات‎‎

مسئولان شفاخانه ای در ولایت هرات تدابیری روی دست گرفتند که بر اساس آن جمع اوری، انتقال و امحای زباله های پزشکی بگونه مصون صورت می گیرد.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، اداره صحت عامه طالبان در 40 کیلومتری شهر هرات مکانی را برای حریق زباله های پزشکی و مواد تاریخ گذشته در نظر گرفته است.

مدیر صحت محیطی ولایت هرات این اقدام را به منظور جلوگیری از پخش و انتشار زباله های خطرناک و مضر در سطح شهر و حومه آن می داند.

این مقام اداره صحت عامه ولایت هرات تصریح کرد: قبل از این زباله های خطرناک پزشکی همراه با زباله های شهری در یک مکان دفن می شدند که شماری از کودکان خیابانی این زباله ها را جمع آوری و جهت فروش به شهر انتقال می دادند.

مقام های محلی در هرات خاطرنشان کردند: به منظور انجام هرچه بهتر جمع اوری و حریق زباله های پزشکی این مکان به اجاره داده شده و توسط اداره صحت عامه نظارت می شود.

مسئولان قراردادی این پروژه می گویند: هزینه ساخت و اعمار این مکان که یکی از نیازهای شهری هرات است 300 هزار دالر در نظر گرفته شده که بزودی به بهره برداری سپرده می شود.

از سوی دیگر مسئولان اداره حفظ محیط زیست ولایت هرات این اقدام را در کنترل انتقال امراض ساری و هرچه بهتر شدن وضعیت محیط زیستی ستایش می کنند و می گویند: هرات یکی از هزار شهر قابل زندگی در دنیا شناخته می شود و مردم و مسئولان مکلف هستند تا با حفظ محیط زیست، شهرهای بیشتری از کشور را محل های مناسبی برای زندگی ایجاد کنند.

 

کلیدواژه