جدی 28, 1401 10:32 Asia/Kabul

شماری خیریه ها در افغانستان هزاران تن از خانواده های بی بضاعت جامعه را زیر پوشش قرار داده و کمک های نقدی، مواد غذایی و سوخت را برای آنان توزیع کردند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، در تازه ترین مورد یک نهاد خیریه در ولایت هرات برای 2400 تن از کارمندان ادارات معارف، شهرداری، صحت عامه و مدیریت ترافیک بسته های مواد غذایی را توزیع کرده است.

این تعداد از کارمندان دولتی افراد بی بضاعتی هستند که در این اداره ها کمترین حقوق را دریافت می کنند.

در همین حال مسئولان نهاد خیریه حبیب یار که بسته های کمکی را برای خانواده های این افراد  در نظر گرفته اند، می گویند: در شرایط کنونی که فقر، بیکاری و نبود شرایط خوب زندگی مردم را بیشتر از هر زمان دیگری در تنگنا قرار داده است باید موسسه های کمک رسان ملی و بین المللی همراه با نهادهای خیریه داخلی به فریاد این افراد برسند.

نماینده نهادخیریه حبیب یار که روند توزیع این کمک ها را نظارت می کرد گفت: این بسته ها که شامل چند قلم مواد خوراکی می باشد به ارزش 20 میلیون افغانی تهیه شده و در این مراسم برای افراد نیازمند توزیع شد.

از سوی دیگر والی هرات بارها از کمک های مردمی برای افراد نیازمند جامعه تقدیر نموده و تاکید کرده است: در افغانستان فقر و بیکاری وجود دارد و باید برای ریشه کن کردن این پدیده دست به دست هم بدهیم.

 

کلیدواژه