دلو 02, 1401 17:15 Asia/Kabul

دو واقعه مثبت محیطې بیماری فلج اطفال در ولایت ننگرهار ثبت شده است.‎

به گزارش محمد آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، کمال شاه سید مسئول روابط عمومی برنامه بیماری فلج اطفال در اداره صندوق حمایت اطفال برای افغانستان می گوید به تازگی دو واقعه مثبت محیطی بیماری فلج اطفال در ولایت ننگرهار ثبت شده است.

وی گفت این واقعات در مناطقی ثبت شده که حوض  آب های ایستاده در ان وجود دارد , این مقام سازمان ملل در حالی از ثبت دو واقعه مثبت محیطی بیماری فلج اطفال خبر می دهد که در سال گذشته میلادی بیست واقعه مثبت محیطی بیماری فلج اطفال در ولایات ننگرهار و کنر وجود داشت.

به گفته ی کمال شاه سید برای مهارساختن این واقعات قرار است به روز دوشنبه سوم برج دلو کمپاین چهار روزه تطبیق واکسین بیماری فلج اطفال بشمول چند ولایت دیگر در حوزه شرق کشور راه اندازی نماید.

به گفته ی موصوف در این کمپاین تنها در حوزه شرق به یک میلیون و 200 هزار تن کودکان زیر پنج سال قطره های واکسین داده می شود.

سید کمال شاه سید عامل افزایش واقعات مثبت محیطې در حوزه شرق را مرز مشترک با ایالت خیبر پشتونخوا در آن طرف خط دیورند خوانده که به گفته ی وۍ رفت و آمد مردم این حوزه به آن مناطق سبب میشود تا در انتقال ویروس بیماری فلج اطفال و ثبت واقعات افزایش بعمل اید.

افغانستان و پاکستان دو کشور در جهان است هنوز هم واقعات مثبت بیماری فلج اطفال وجود دارد.

دور جدید واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

کلیدواژه