دلو 04, 1401 09:46 Asia/Kabul

مولوی امان‌الدین منصور والی بدخشان گفته است که در نظر دارند با گرم شدن هوا در فصل بهار سال ۱۴۰۲ کار اعمار جاده پامیر بزرگ را در این ولایت آغاز نمایند.

به گزارش عبدالسمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، با آغاز سال جدید هجری خورشیدی کار ساخت جاده پامیر بزرگ در بدخشان آغاز می‌گردد و مراکز بهداشتی در این ولسوالی نیزتجهیز می‌شود.

مولوی امان‌الدین منصور والی بدخشان گفت: بعد از اینکه اطلاع یافتند ویروسی شبیه کرونا در پامیر بزرگ شیوع پیدا کرده  در هماهنگی با مرزبانانی تاجیکستان تیم های پزشکی را همراه با داروی لازم از مسیر کشور همسایه به ساحه اعزام کردند که پزشکان در کم‌ترین زمان توانستند از گسترش ویروس جلوگیری نمایند.

به گفته والی بدخشان اکنون هیچ نوع نگرانی صحی در پامیرها وجود ندارد.

والی بدخشان می‌گوید: طی کردن این مسیر از راه افغانستان بنابر بر یخ‌بندی شدید و سردی هوا ممکن نبود و مجبور شدن از مرزبانان ی تاجیکستان برای رسیدن به پامیر کمک بخواهند.

والی بدخشان تائید می‌کند که مشکلات عمده باشندگان پامیر مشکلات جاده است،  او وعده داد که با گرم شدن هوا کارساخت آن را آغاز می‌نمایند تا نگرانی مرز نشینان بدخشانی از این ناحیه مرفوع گردد.

والی بدخشان افزوده است که حکومت کنونی مصمم بر استخدام کادر پزشکی و متخصصین ورزیده با بالاترین حقوق در مراکز بهداشتی پامیر است تا بتوانند به باشندگان این منطقه بهترین عرضه خدمات صحی را داشته باشند.

اکنون نیز تعدادی زیادی از ساکنان پامیر بدخشان به شهر فیض‌آباد مرکز این ولایت آمده اند و در مکان مشخصی که از سوی ریاست سرحدات اقوام و قبایل در نظر گرفته شده است به سر می‌برند. پامیر بدخشان در این روزها بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه رسانه‌ها و حکومت قرار گرفته تا آنجا که حتی کشور قرقیزستان ازمحرومیت قرقیز های ساکن در این منطقه اظهار نگرانی کرده است.

شیوع بیماری شبه‌کرونا در بدخشان

کلیدواژه