دلو 04, 1401 17:53 Asia/Kabul
  • دیدار گریفیتس و حنفی در کابل؛ سازمان ملل بیش از ۴ میلیارد دلار به افغانستان کمک کرد
    دیدار گریفیتس و حنفی در کابل؛ سازمان ملل بیش از ۴ میلیارد دلار به افغانستان کمک کرد

معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه در دیدار با معاون رئیس کابینه طالبان از کمک ۴.۶ میلیارد دلاری این سازمان به افغانستان خبر داد.

به گزارش رادیو دری؛مارتین گریفیتس که در صدر هیاتی به کابل سفر کرده است، در دیدار با عبدالسلام حنفی با اشاره به کمک ۴.۶ میلیارد دلاری سازمان ملل به مردم افغانستان گفت: این کمک بزرگترین فعالیت بشردوستانه سازمان ملل‌متحد در جهان به شمار می‌رود. 

گریفیتس هدف از سفر به افغانستان را تمرکز بیشتر بر فعالیت‌های بشردوستانه دانست و افزود: در چنین شرایطی، حضور کارمندان زن برای کمک رسانی به زنان و کودکان افغان یک ضرورت است. 

معاون رئیس حکومت طالبان هم در این نشست با قدردانی از کمک‌های سازمان ملل متحد و سایر موسسات بین المللی به مردم افغانستان گفت: افغانستان در ۴۳ سال گذشته به دلیل اشغال و تعرض نیروهای خارجی صدمات فراوانی متحمل شده و نیازمند حمایت جهانی است.

عبدالسلام حنفی همچنین با تاکید بر جایگاه و ارزش والای زنان در دین اسلام ابرازامیدواری کرد: مشکلات موجود در این خصوص با تفاهم حل شود.

سفر مقامات سازمان ملل به افغانستان در شرایطی صورت می گیرد که تصمیم اخیر طالبان درباره جلوگیری از فعالیت زنان در موسسات خصوصی و نیز مخالفت این گروه با تحصیل دختران در دبیرستان و دانشگاه واکنش های گسترده ای را در جهان در پی داشته است.

حنفی: سازمان ملل متحد با حکومت طالبان همکاری لازم را انجام نمی‌دهد

رفع محدودیت کار و آموزش زنان؛محور دیدار معاون دبیرکل سازمان ملل با متقی

کلیدواژه