دلو 05, 1401 08:47 Asia/Kabul
  • تاکید بر همگرایی داخلی؛ محور دیدار کاظمی قمی و عبدالله عبدالله
    تاکید بر همگرایی داخلی؛ محور دیدار کاظمی قمی و عبدالله عبدالله

سفیر و نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان و رئیس پیشین شورای عالی مصالحه ملی‌ افغانستان درباره آخرین تحولات مربوط به این کشور دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش رادیو دری،«حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان در دیدار «عبدالله عبدالله» رئیس پیشین شورای مصالحه ملی‌ این کشور، بر همگرایی داخلی، وابسته نبودن به کشورهای خارجی و تشویق مردم افغانستان به وحدت توسط رهبران و بزرگان با نگاه به تضمین صلح و ثبات پایدار در افغانستان تاکید کرد.
کاظمی قمی به عنوان سفیر جدید ایران در افغانستان، در روزهای گذشته با «امیرخان متقی» سرپرست وزارت امورخارجه افغانستان، «رزا اوتونبایوا» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان، نیز دیدار و گفت و گو کرد.
از زمان به قدرت رسیدن مجدد طالبان در اوت 2021 / 24 اسد 1400 تا کنون، کشور افغانستان با شرایط بسیار دشوار اقتصادی ناشی از تمایل نداشتن جامعه جهانی برای شناسایی رسمی این گروه و بی رغبتی به همکاری با این کشور مواجه شده است.
اوضاع معیشتی مردم افغانستان به شدت دچار بحران شده و فقدان منابع مالی مورد نیاز برای واردات کالاهای اساسی به افغانستان مانند برنج، جو، گندم و ذرت که به تبع آن کمبود و گرانی مواد غذایی در بازارهای این کشور رخ داده است، سبب شده تا امنیت غذایی در افغانستان به مخاطره افتد و نهادهای حقوق بشری درباره بحران انسانی ناشی از قحطی و گرسنگی برای میلیون ها نفر در این کشور هشدار دهند.

حق‌آبه هیرمند؛ محور رایزنی کاظمی قمی با امیرخان متقی

کلیدواژه