دلو 06, 1401 16:19 Asia/Kabul
  • تاکید پاکستان و روسیه بر ضرورت حمایت جامعه جهانی از افغانستان
    تاکید پاکستان و روسیه بر ضرورت حمایت جامعه جهانی از افغانستان

وزیر مشاور در امور خارجه پاکستان و نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان در دیدار با یکدیگر در اسلام آباد درباره تحولات امنیتی منطقه و ضرورت حمایت جامعه جهانی از افغانستان تاکید کردند .

 به گزارش رادیو دری،"حنا ربانی کهر" و "ضمیر کابلوف" در این دیدار ضمن بررسی مسائل مربوط به صلح و امنیت منطقه بر ضرورت حمایت جامعه جهانی از افغانستان برای ثبات سیاسی و اقتصادی این کشور تاکید کردند.

در این دیدار همچنین تاکید شد: افغانستان به علت موقعیت راهبردی امنیتی و اقتصادی، در برقراری صلح و پیشرفت منطقه نقش محوری دارد، از این رو جامعه جهانی باید به حمایت‌ها و کمک‌های خود در تامین نیاز‌های فوری بشردوستانه این کشور ادامه دهد.

حنا ربانی کهر با تاکید بر نیاز پاکستان به یک افغانستان امن و مرفه گفت: اسلام آباد همچنان برای همکاری با سایر کشور‌های منطقه برای حل مسائل افغانستان کاملا آماده است.

"ضمیر کابلوف" همچنین در این سفر در دیدار با "محمد صادق خان" نماینده پاکستان در امور افغانستان در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه با هدف ارتقای صلح، ثبات و توسعه اقتصادی منطقه به توافق رسید.

طالبان از زمان کسب قدرت در افغانستان در اوت 2021 برای کسب مشروعیت نزد جامعه جهانی تلاش می کند و امیدوار است با تحقق این خواسته، با به حرکت درآوردن چرخ های اقتصاد از مشکلات معیشیتی مردم بکاهد.

مشکلات اقتصادی مردم افغانستان پس از به قدرت رسیدن طالبان به شدت رو به وخامت گذاشته است.

 روسیه: می‌توانیم به افغانستان و پاکستان گاز صادر کنیم

رایزنی دیپلمات های روسیه و پاکستان درباره افغانستان

کلیدواژه