ادامه کمک برنامه جهانی غذا به بیش از 8 هزار خانواده نیازمند در تخار
(last modified 1401-11-08T06:07:16+00:00 )
دلو 08, 1401 10:37 Asia/Kabul

برنامه غذایی جهان یا (WFP) برای بیش از هشت هزار خانواده نیازمند در تخار کمک توزیع کرده است.

به گزارش عبدالسمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، در ادامه کمک‌های برنامه غذایی جهان یا (WFP) برای خانواده های نیازمند در ولایت تخار ، این موسسه با همکاری ریاست احیاء وانکشاف دهات برای ۸۴۰۶ خانواده فقیر که قبلاً از سوی موسسه انکشاف و بازسازی افغانستان و شلتر فارلایف که تطبیق کننده این برنامه می‌باشند در ولسوالی های ورسج، اشکمش و چال شناسایی شده بودند مواد غذایی توزیع کرده است.
به گفته سمیع الله صمیم مسئول مطبوعات ریاست احیاء و انکشاف دهات تخار مواد توزیع شده برای خانواده های نیازمند شامل آرد، روغن، دال، سوپر سریال، پلمپی و نمک طعام می‌باشد.
 صمیم همچنان می‌گوید کمک های پروگرام غذایی جهان یا (WFP) با همکاری ریاست احیاء و انکشاف دهات در سایر ولسوالی های تخار ادامه دارد و تا اکنون به ده‌ها هزار خانواده فقیر در این ولایت نیز کمک توزیع کرده است.
در همین حال شماری از خانواده هایی که کمک دریافت کرده اند ضمن قدردانی از همکاری های پروگرام غذایی جهان، از نهاد های دیگر امداد رسان می‌خواهند که در شناسایی خانواده های فقیر دقت نموده و در شرایط سخت کنونی به آنها کمک کنند.
پروگرام غذایی جهان یا (WFP) در کنار کمک رسانی برای خانواده های نیازمند در تخار، برنامه کار در بدل غذا را نیز در بخش هایی از این ولایت راه اندازی کرده است که به تازگی در هماهنگی با ریاست احیاء و انکشاف دهات، کار ترمیم و هموار سازی پنج کیلومتر سرک را در دهکده جیرتبر ولسوالی چال آغاز کرده است.

 

تلاش برنامه جهانی غذا برای مقابله با گرسنگی در افغانستان

کلیدواژه