دلو 08, 1401 11:08 Asia/Kabul

بزرگترین مسابقه حسن قرائت قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز ولایت هرات برگزار شد.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، مسئولان برگزاری این دوره از مسابقات حسن تلاوت قرآن مجید می گویند: 50 تن از قاریان و حافظان قرآن کریم در حضور داوران ملی و بین المللی حفظ، ترتیل و تلاوت قرآن مجید به رقابت پرداختند.

عبدالظاهر ارشاد معاون بنیاد عاطفی و از برگزار کنندگان این مسابقات می گوید: این مسابقات به منظور رشد، ارتقای ظرفیت، تقدیر و تکریم از حافظان و قاریان قرآن مجید در ولایت هرات برگزار شده است.

ارشاد تاکید کرد: بیشتر از هر زمان دیگری نیاز است تا به دلیل ارج گذاری به ساحت مقدس قرآن مجید و گسترش فرهنگ قرآنی این گونه مجالس و مسابقات دایر شود.

در همین حال مولوی خلیل احمد از داوران این دوره از مسابقات حسن قرائت قران کریم،گفت: این مسابقات با کمیت و کیفیت عالی در حال برگزاری است و نشان دهنده عشق و علاقه جوانان به آموزه های اسلامی از جمله حفظ و ترتیل قرآن مجید است.

این عالم دینی در هرات تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام در تلاش هستند که با انجام اعمال سخیف شان دشمنی های شان را علیه اسلام و قرآن علنی سازند، حضور پرشور مردم در مراسم مسابقات حسن قرائت در هرات مشت محکمی بر دهان این یاوه گویان است.

از سوی دیگر نعیم الحق حقانی رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات ضمن حمایت های همه جانبه از برگزاری چنین مسابقات و مراسم هایی تصریح کرد: دقیقا در زمانی این مسابقات در هرات برگزار شده که افراد ناچیزی در یکی از کشورهای اروپایی هتک حرمت نسبت به ساحت مقدس قرآن کریم نشان داده و با واکنش های بی شماری از سوی کشورهای اسلامی نیز روبرو شده است.

این مقام محلی هرات به حضور پرشور مردم در راهپیمایی اعتراضی روز گذشته در هرات نگاهی داشت و افزود: هزاران تن از شهروندان متدین ولایت هرات در این راه پیمایی نشان دادند که حامی دین خدا در روی زمین هستند و به هیچ کسی اجازه نخواهند داد تا به باورها و ارزش های دینی مسلمانان توهین کند.

مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم ویژه مهاجرین افغانستانی برگزار شد

کلیدواژه