دلو 12, 1401 11:18 Asia/Kabul

از آغاز فصل سرد زمستان تا کنون در ولایت هرات دستکم 450 واقعه مسمومیت با گاز در بخش عاجل شفاخانه حوزوی این ولایت بستری شدند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، مسئولان در این مرکز درمانی می گویند: بر اساس آماری که در دسترس آنان قرار گرفته و 5 تن دیگر که با گاز مسموم شده بودند جان باختند.

فرهاد افضلی مسئول بخش عاجل شفاخانه حوزوی هرات با اشاره بر اینکه بارها از طریق رسانه ها در مورد خطرات استفاده از وسایل گازسوز به خانواده ها هشدار داده شده است، اما هنوز هم شمار زیادی از شهروندان هرات برای گرم کردن خانه هایشان از این وسایل که استاندارد نیستند استفاده می کنند.

افضلی تصریح کرد: آمار قربانیان و مسموم شدگان استفاده از وسایل گازسوز طی 45 روز گذشته نگران کننده است و اگر خانواده ها به این مسئله توجه نکنند، عواقب ترسناکی در انتظار آنان است.

 این مسئول شفاخانه در هرات استفاده از وسایل گرمایشی بخصوص با سوخت گاز را خطرناک دانسته و تاکید کرد: اگر در چنین مواقعی فردی با گاز مسموم می شود باید کمک های اولیه برای زنده ماندن وی انجام شود و سپس به شفاخانه منتقل گردد.

وی اظهار داشت: خانواده ها توجه داشته باشند که وسایل گازسوز را قبل از خواب حتما خاموش کنند و منبع گاز را قطع کنند.

در همین حال شماری از شهروندان هرات که عضوی از خانواده شان بر اثر استنشاق گاز مسموم و در بیمارستان بستری است، می گویند: توصیه های ایمنی از سوی شماری از مردم رعایت نمی شود و همین امر باعث شده که نشت گاز تعدادی از آنان را به کام مرگ ببرد و شمار زیادی را مسموم نماید.

آنان تاکید  می کنند: مسئولان اطلاعات و فرهنگ از طریق رسانه ها از چنین اتفاقات ناگواری هشدار بدهند.

گاز گرفتگی جان سه عضو یک خانواده را گرفت

کلیدواژه