دلو 15, 1401 15:33 Asia/Kabul
  • بحران انسانی کم سابقه در افغانستان
    بحران انسانی کم سابقه در افغانستان

نماینده جدید صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد "یونیسف" در افغانستان اعلام کرد: مردم افغانستان یکی از بزرگترین بحران‌های انسانی در جهان را تجربه می‌کنند.

به گزارش رادیو دری، «فران اکیزا» که روز جمعه به عنوان نماینده جدید صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در افغانستان معرفی شد، در نخستین اظهارنظر خود ،گفت: افغانستان با یکی از بزرگترین بحران‌های انسانی در جهان روبرو است.

وی افزود: گروه‌های امداد رسان یونیسف به کار خود در افغانستان ادامه خواهند داد تا کودکان، مادران و مردم این کشور را تحت پوشش برنامه‌های خود قرار دهند.

قبل از این نیز اداره هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان گفته بود بیست و هشت میلیون نفر (از جمعیت حدود چهل میلیونی افغانستان) به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

براساس گزارش نهاد‌های کمک رسان بین‌المللی حدود هفتاد درصد مردم افغانستان امنیت غذایی ندارند و بیش از چهار میلیون زن و کودک در افغانستان از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند.

مقامات حکومت افغانستان وضعیت بحرانی فعلی در این کشور را ناشی از دو دهه اشغالگری می‌دانند.چندی قبل وزیر خارجه حکومت طالبان ،گفت: کشور‌های اشغالگر در دو دهه حضور خود مردم افغانستان را با بمب و باروت می‌کشتند و اکنون می‌خواهند با گرسنگی بکشند.

هشدار یونیسف در روز جهانی کودک: 14 میلیون کودک افغان با خطر گرسنگی مواجه اند

کلیدواژه