دلو 17, 1401 09:10 Asia/Kabul
  • اعلام آمادگی طالبان افغانستان برای میانجیگری بین پاکستان و گروه تحریک طالبان
    اعلام آمادگی طالبان افغانستان برای میانجیگری بین پاکستان و گروه تحریک طالبان

حکومت طالبان برای میانجیگری بین پاکستان و گروه تحریک طالبان این کشور برای حل اختلافات، اعلام آمادگی کرد .

به گزارش رادیو دری، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان افغانستان روز یک شنبه برای میانجیگری بین دولت پاکستان و گروه تحریک طالبان پاکستان اعلام آمادگی کرد و گفت: قرار است هیأتی از پاکستان به افغانستان سفر کند.

«ذبیح الله مجاهد»افزود: اگر دولت پاکستان بخواهد، حکومت طالبان افغانستان آماده است در گفتگو‌ها بین اسلام‌آباد وتحریک طالبان پاکستان همکاری کند،هرچند مشکلات امنیتی پاکستان مسأله داخلی این کشوراست .

سخنگوی حکومت طالبان درعین حال تاکید کرد، این حکومت هرگز به کسی اجازه نمی دهد از خاک افغانستان علیه دیگران سوء استفاده کند.

گروه تحریک طالبان پاکستان از جمله گروه های مهم مخالف مسلحی است که با دولت اسلام آباد در ستیز است. دولت پاکستان عناصر این گروه در بخش های شمالی و شمال غرب این کشور را عامل اصلی اقدامات تروریستی ضد نیروهای امنیتی می داند.

لازم به ذکر است مقامات پاکستانی خواسته‌های گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان از جمله لغو الحاق مناطق قبایلی به ایالت خیبرپختونخوا، عقب نشینی نیرو‌های ارتش پاکستان از مرز با افغانستان و عفو زندانیان تحریک طالبان را برخلاف قانون اساسی این کشور می‌دانند و با آن مخالفت کرده اند موضوعی که منجر به بن بست در مذاکرات بین طرفین  شده است.

تحریک طالبان پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، به هیچ عنوان از خواسته‌های خود بویژه لزوم لغو الحاق مناطق قبایلی و هم‌مرز با افغانستان به ایالت خیبرپختونخوا توسط دولت پاکستان عقب نشینی نمی کند، حتی ساختار جدید خود را در این کشور اعلام کرد . 

طالبان افغانستان، تحریک طالبان پاکستان را تحت فشار قرار می‌دهد

کلیدواژه