دلو 20, 1401 16:16 Asia/Kabul
  • پوتین:اوضاع افغانستان نابسامان‌تر شده است
    پوتین:اوضاع افغانستان نابسامان‌تر شده است

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به فعال‌تر شدن سازمان‌های تروریستی بین‌المللی از جمله القاعده و داعش در افغانستان گفت: وجود درگیری‌های دیگر در جهان از جمله در اوکراین، اهمیت وضعیت افغانستان را کاهش نداده است.

به گزارش رادیو دری، ولادیمیر پوتین در دیدار با دبیران شورای امنیت کشورهای شرکت کننده در پنجمین نشست مقامات امنیتی کشورهای همسایه افغانستان افزود: پس از فرار نظامیان آمریکایی از افغانستان، وضعیت این کشور بهتر از قبل نشده است و سازمان‌های تروریستی بین‌المللی از جمله القاعده و داعش در حال افزایش توان بالقوه خود هستند.

رئیس جمهوری روسیه با تاکید بر افزایش اهمیت افغانستان برای مسکو افزود: مقامات روسیه و افغانستان با یکدیگر تماس برقرار کرده اند و برنامه هایی برای اجرای طرح های اقتصادی در این کشور وجود دارد.

طالبان که از 15 اوت 2021  در افغانستان به  قدرت رسید، برای به حرکت درآوردن چرخ های صنعت و اقتصاد این کشور اعلام نیاز به کمک نهادهای بین المللی کرده است.

آمریکا در سال 2001 به افغانستان لشکرکشی کرد و در سال 2021 در حالی نیروهای نظامی این کشور مفتضحانه از افغانستان فرار کردند که هزینه های زمانی، جانی و مالی فراوانی را بعد از دو دهه حضور اشغالگرانه هم بر دوش آمریکایی ها گذاشت و هم بر جامعه افغانستان تحمیل کرد.

پاتروشف: اوضاع در افغانستان رو به بدتر شدن است

کلیدواژه