دلو 21, 1401 13:13 Asia/Kabul

مولوی ضیاءالرحمان مدنی والی تخار با مسئولین شماری از موسسات امدادگر در این ولایت دیدار کرد.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، نشستی که میان والی تخار و مسئولین بیشتر از ده نهاد امدادگر و همکار در این ولایت برگزار شده بود روی تفاهم وزارت اقتصاد کشور با  سازمان غذایی جهان مبنی بر توزیع عادلانه کمک‌ها، کار در بدل غذا و نحوه تطبیق آن در نقاط مختلف این ولایت بحث صورت گرفت .

به نقل از دفتر مطبوعاتی والی تخار در این نشست مولوی ضیاءالرحمان مدنی والی این ولایت از موسسات کمک رسان خواسته است که برای تطبیق پروژه‌های زیربنایی تلاش جدی کنند.

در این نشست مسئولان نهادهای امدادگر به والی تخار وعده سپرده اند که کمک های بیشتری را برای خانواده‌های نیازمند در این ولایت توزیع  و در بخش ساخت زیربناها نیز تلاش خواهند کرد.

فدا الرحمن احمدی رئیس اقتصاد تخار در این نشست می‌گوید در نظر دارند پنجاه فیصد از کمک ها را بر اساس کار بدل غذا برای مردم توزیع نمایند و پنجاه فیصد دیگر را نیز برای افراد مستحق، معلولین و معیوبین در نظر گرفته اند.

با آنکه نهادهای امدادگر مخصوصاً موسسه WFP در هماهنگی با ریاست انکشاف دهات تخار در شش ماه گذشته برای نزدیک به ۸۰هزار خانواده کمک توزیع کرده است اما از دید برخی باشندگان تخار، این روند به گونه‌ی عادلانه تطبیق نشده است.

کلیدواژه