دلو 21, 1401 16:58 Asia/Kabul

مسئولان محلی در ولایت هرات از آغاز توزیع یونیفرم نظامی برای نیروهای پلیس و استخبارات این ولایت خبر داد.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، مقامات وزارت داخله حکومت طالبان با اشاره بر اینکه  به منظور ایجاد نظم بهتر در بین قطعات امنیتی برای 3000 تن از این نیروها یونیفرم توزیع شده است خاطر نشان کردند: انضباط و نظم در هر ارگان چه ملکی و نظامی باورها را در بین مردم بیشتر می کند.

مدیر محبس ولایت هرات با بیان اینکه این روند با توزیع یونیفرم برای 160 تن از منسوبان امنیتی زندان مرکزی هرات آغاز شده است، گفت: وزارت امور داخله حکومت طالبان برنامه های مفیدی را برای نظم بخشی در ادارات نظامی روی دست گرفته است.

یک مقام امنیتی دیگر در قوماندانی امنیه ولایت هرات یونیفرم نظامی را یکی از ضرورت های اساسی یک ارگان امنیتی دانسته و اظهار داشت: اساسی ترین رکن نظام استفاده از یونیفرم نظامی است و باید همه بخش های امنیتی واستخباراتی به این اصل پایبند باشند.

از سوی دیگر شماری از شهروندان ولایت هرات این اقدام وزارت داخله کشور را برای هرچه بهتر شدن امور نظامی موثر دانسته و می گویند: پس از روی کار آمدن حکومت طالبان در افغانستان به دلیل اینکه نیروهای امنیتی یونیفرم مشخصی نداشتند، افراد مسلح غیر مسئول از این فرصت استفاده کرده و با نام نیروهای طالبان اقدامات ضد امنیتی انجام دادند.

شهروندان هرات به این باورند که استفاده نیروهای امنیتی از لباس نظامی می تواند در شناسایی بهتر این نیروها کمک کند و جلو سوءاستفاده از نام نیروهای امنیتی را نیز بگیرد.

هرات در حوزه غرب افغانستان سومین ولایت پس از کابل و قندهار است که توزیع یونیفرم نظامی برای نیروهای امنیتی را آغاز کرده است.

توزیع یونیفرم نظامی برای نیروهای امنیتی زندان پلچرخی

کلیدواژه