شهروندان ولایت تخار در تجمع اعتراضی:90 درصد تخاری‌ها به جاده آسفالت شده دسترسی ندارند/ از نمایندگان ناراضی هستیم
(last modified 1395-09-22T11:34:25+00:00 )
قوس 22, 1395 16:04 Asia/Kabul
  • شهروندان ولایت تخار در تجمع اعتراضی:90 درصد تخاری‌ها به جاده آسفالت شده دسترسی ندارند/ از نمایندگان ناراضی هستیم

برخی شهروندان ولایت تخار با انتقاد از وضعیت بهداشتی، آموزش و پرورش و بازسازی این ولایت در یک تجمع اعتراضی گفتند که از نمایندگان خود در پارلمان ناراضی هستیم.

به گزارش رادیو دری،  ده‌ها تن از شهروندان ولایت تخار امروز (دوشنبه) در مقابل ورودی پارلمان در کابل تجمع اعتراضی برپا کرده و خواستار عدالت برای شهروندان این ولایت در بازسازی و توسعه این آن شدند.

«حفیظ اخگر» یکی از اهالی تخار در این تجمع اعتراضی گفت: در طول 15 سال گذشته نمایندگان مردم تخار در پارلمان فعالیتی برای توسعه و رشد آموزش و پرورش و بهداشت این ولایت انجام نداده‌اند.

خواب و خوراک نمایندگان تخار در هتل‌های «دبی» و «اروپا»

اخگر از تخریب جاده‌های تخار اظهار نارضایتی کرد و افزود: اکنون که نمایندگان مردم تخار در پارلمان به مقام و جایگاهی رسیده‌اند، اجازه ملاقات به جوانان تخاری نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: جاده «ماورای کوکچه» که 6 شهرستان تخار را با هم وصل می‌کند، در طول 15 سال حتی «کاه‌گل» نشده و همچنین تخریب شده باقی مانده است.

 این شهروند تخاری با تقبیح عملکرد نمایندگان تخار اظهار داشت: نمایندگان مردم تخار بیشتر به خوردن و خوابیدن مشغول بوده و در هتل‌های «دبی»، «ترکیه» و «اروپا» به سر می‌برند.

حفیظ اخگر در پایان سخنان خود به مسئولان و نمایندگان تخار در پارلمان هشدار داد: اگر به خواست مردم تخار توجه نشود، تجمع ما گسترده‌تر شده و خیابان‌های کشور را به لرزه در می‌آورد.

90 درصد مردم ولایت تخار به جاده آسفالت شده دسترسی ندارند

در همین حال «جمیل کوثری» یکی دیگر از اهالی تخار در این تجمع اعتراضی، با بیان اینکه نمایندگان مردم تخار در پارلمان مسئولیت خود را به درستی انجام نداده‌اند، گفت: این تجمع جهت حل مشکلات مردم تخاری راه‌اندازی شده که وکلای پارلمان به آن هیچگونه توجهی نکرده‌اند.

کوثری با بیان اینکه 90 درصد مردم تخار به جاده آسفالت شده دسترسی ندارند، افزود: نبود جاده‌های درست و آسفالت شده سبب شده تا ساکنان شهرستان‌های تخار به مرکز دسترسی پیدا نکنند.

وی تصریح کرد: اگر نمایندگان مردم در پارلمان به خواست تخاری‌ها توجه نکنند، شهروندان تخار به ورودی «وزارت فواید عامه» و سایر ادارات دولتی رفته و اعتراضات مدنی برپا می‌کنند.

همچنین «رمضان بشر دوست» عضو پارلمان افغانستان در بین تجمع کنندگان حاضر شده و اظهار داشت: نمایندگان مردم در پارلمان بیشتر به خوردن و خوابیدن مشغول بوده و به فکر ملت مظلوم افغانستان نیستند.