دلو 26, 1401 13:56 Asia/Kabul

مسئولان اداره صحت عامه ولایت هرات می‌گویند: در دوره جدید تطبیق تقویتی واکسن کرونا در حدود 400 هزار تن در سراسر حوزه غرب کشور واکسن خواهند شد.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، این مقامات هدف از انجام این کمپاین را جلوگیری از شیوع دوباره ویروس کرونا اعلام کردند و تاکید کردند: این دوره، امروز چهارشنبه (۲۶ دلو) در ولایت‌های هرات و فراه آغاز شده است.

دکتر عبدالوحید رحمانی، مسئول واکسیناسیون حوزه غرب در هرات گفت: «در این دور از واکسین سرتاسری کرونا، ۳۸۵ هزار تن که سن شان بالاتر از ۱۸ سال باشد در هرات واکسین خواهند شد.»

بنا به گفته وی، تیم‌های سیار واکسیناسیون در همه مساجد شهر و مناطق دور دست ولایات حضور خواهند داشت و هر فرد می‌تواند واکسین کرونا را دریافت کند.

دکتر رحمانی تاکید کرد که در این دور، افراد زیر سن ۱۸ سال و خانم‌‌های باردار واکسین نمی‌شوند.

او افزود کمپاین واکسین کرونا امروز در ولایت‌های هرات و فراه آغاز شده، اما در دو ولایت غور و بادغیس به دلیل سردی هوا  شروع نشده است.

مسئول بخش واکسیناسیون حوزه غرب در هرات خاطرنشان کرد:  از مجموع ۱۹ ولسوالی هرات نیز سه ولسوالی “چشت، کشک کهنه و فارسی” به دلیل سردی هوا و مشکلات راه‌ این کمپاین اجرا نخواهد شد.

در همین حال، نعیم الحق حقانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات گفت: «در کنار رسانه‌ها نیاز است که امامان مساجد و بزرگان محل در امر آگاهی دهی به مردم تیم‌های واکسیناسیون را همکاری کنند.»

اتحادیه جهانی واکسن ۳ میلیون دوز واکسن کرونا به افغانستان اهداء می‌کند

کلیدواژه