مرکز خبرنگاران افغانستان، هجوم طالبان به شبکه «تمدن» را محکوم کرد
(last modified 1401-11-26T11:42:52+00:00 )
دلو 26, 1401 16:12 Asia/Kabul
  • مرکز خبرنگاران افغانستان، هجوم طالبان به شبکه «تمدن» را محکوم کرد
    مرکز خبرنگاران افغانستان، هجوم طالبان به شبکه «تمدن» را محکوم کرد

مرکز خبرنگاران افغانستان، هجوم نیرو‌های حکومت طالبان را به شبکه تلویزیونی «تمدن»، اقدامی غیرقانونی و خودسرانه توصیف کرد.

به گزارش رادیو دری؛  مرکز خبرنگاران افغانستان امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای در واکنش به هجوم نیرو‌های طالبان به شبکه تلویزیونی «تمدن» از مسوولان حکومت خواست به این موضوع رسیدگی کنند.

نیروهای طالبان دیروز(سه شنبه) با هجوم به ساختمان شبکه تلویزیونی تمدن در کابل، وارد این شبکه شدند و با تهدید و توهین به کارکنان، دو خودروی این شبکه را نیز با خود بردند.

شبکه تلویزیونی تمدن که موسس آن مرحوم آیت الله محسنی رئیس سابق شورای علمای شیعه افغانستان است، از مهمترین شبکه‌های تلویزیونی شیعیان در این کشور به شمار می‌رود.

پرداختن به مسایل دینی، مذهبی، سیاسی، میزگرد‌های تحلیلی، خبر و موضوعات سرگرمی، مهمترین برنامه‌های این شبکه تلویزیونی را تشکیل می‌دهد.

گروه طالبان که از 15 اوت سال 2021 در افغانستان به قدرت رسیده است، محدودیت های زیادی بر رسانه های این کشور اعمال و آنها را از پخش بسیاری از برنامه‌ها منع کرده‌اند.

در این زمینه نهاد «نی» حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان در بیانیه ای به مناسبت «روز جهانی رادیو» اعلام کرد: از زمان تسلط گروه طالبان بر افغانستان، حدود نیمی از شبکه‌های رادیویی این کشور تعطیل شده‌اند.

واکنش‌ خبرنگاران افغانستان به حذف عضویت این کشور از ائتلاف جهانی رسانه‌ها

برکناری کارمندان و خبرنگاران زن در رسانه‌های افغانستان

کلیدواژه