حوت 02, 1401 09:39 Asia/Kabul

کار پروژه استحکام کاری سواحل دریایی آمو در ولایات شمال شرقی افغانستان آغاز شده است.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، مسئولان وزارت انرژی و آب  می‌گویند هزینه ساخت تحکیمات این دریا دو میلیارد افغانی است که از بودجه این وزارت پرداخت می‌ شود.

معین وزارت انرژی و آب طالبان که غرض افتتاح این پروژه به شمالشرق سفر کرده می‌گوید کار پروژه تحکیمات سواحل دریای آمو در ولایت های تخار، قندوز، بلخ و جوزجان به ارزش دو میلیارد افغانی از بودجه این وزارت آغاز شده است.

مجیب الرحمن آخندزاده معین وزارت انرژی و آب می‌افزاید ساخت تحکیمات سواحل دریایی آمو شامل دو برنامه است که در ابتدا کار در نقاط آسیب پذیر آن که به گونه‌ ی جدی در تهدید سیلاب‌ها قرار دارد آغاز می‌ شود.

به گفته معین وزارت انرژی و آب در صورت نیاز، بودجه تحکیمات سواحل آمو را تا شش میلیارد افغانی می‌توانند افزایش بدهند تااینکه تمام اطراف این دریا در شمالشرق افغانستان تحکیم کاری شود.

در همین حال عبدالواحد رجب رئیس حوزه دریایی آمو می‌گوید با تطبیق این پروژه جلو تخریب هزاران جریب زمین و خسارات هنگفتی که به باشندگان ولایت های شمالشرقی می‌رسید گرفته می‌شود.

صلاح الدین بسیج رئیس دفتر والی تخار می‌گوید حفظ و نگهداری زیربناها تنها وظیفه دولت نیست، او از مردم خواست که اززیرساخت های سواحل آمو مراقبت نمایند و حکومت را در تأمین امنیت  کمک کنند.

آغاز کار تحکیم کناره‌های دریای آمو در ولایات شمالی افغانستان

کلیدواژه