حوت 03, 1401 09:20 Asia/Kabul
  • دلایل تعلل کابل در برخورد با طالبان پاکستان
    دلایل تعلل کابل در برخورد با طالبان پاکستان

وزیر خارجه پاکستان می گوید: تعلل هیات حاکمه در کابل در برخورد با طالبان پاکستان به دلیل چندصدایی در دولت سابق این کشور (تحریک انصاف) بوده است.

پس از تشدید حملات تروریستی در مناطق مختلف پاکستان در ماه های اخیر، اسلام آباد حکومت طالبان افغانستان را به حمایت از گروه تروریستی تحریک طالبان آن کشور متهم کرد.ادعایی که طالبان افغانستان آن را رد کرده است.

«بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان در مصاحبه با «دویچه وله»، گفت: دولت سابق این کشور به رهبری عمران خان از دولت موقت افغانستان می‌خواست تا مصالحه با تحریک طالبان پاکستان را تسهیل کند، اما همه پاکستانی‌ها تأکید داشتند تروریست‌های جنایتکار، نمی‌توانند دوستان ما باشند.

زرداری با بیان اینکه دولت جدید و رهبری نظامی پاکستان سیاست مماشات با تروریست‌ها را پایان داده است، بار دیگر تأکید کرد که هیئت حاکمه افغانستان ظرفیت حفاظت و تأمین امنیت مرز مشترک با پاکستان را ندارد.

وزیر خارجه پاکستان تصریح کرد این کشور توانایی مقابله با تروریست‌ها در خاک خود را دارد، اما تا زمانی که تهدیدات تروریستی ناشی از افغانستان برطرف نشود، پاکستان در مرحله امنیتی پرخطری قرار خواهد داشت.

زرداری همچنین اظهار داشت به طرف افغانستان گفته شده است که عدم مقابله با تهدیدات تروریستی از این کشور علیه پاکستان می‌تواند بر روابط دوجانبه بین دو کشور تأثیر بگذارد.

وزیر خارجه پاکستان پیش از این نیز در گفتگو با «سی‌ان‌بی‌‎سی» دولت تحریک انصاف را مقصر افزایش ناامنی و حملات تروریستی در این کشور خوانده بود که به گفته وی با پیش گرفتن «سیاست مماشات»، بدون هیچ پیش‌شرطی، مانند خلع سلاح، مذاکرات با تروریست‌ها را آغاز کرده بود.

اعلام آمادگی طالبان افغانستان برای میانجیگری بین پاکستان و گروه تحریک طالبان

کلیدواژه