حوت 04, 1401 14:59 Asia/Kabul
  • آمنه شیرزاد در رشته ترتیل رتبه سوم و سید امیر هاشمی در رشته قرائت رتبه دوم مسابقات بین المللی قرآن تهران را به دست آوردند
    آمنه شیرزاد در رشته ترتیل رتبه سوم و سید امیر هاشمی در رشته قرائت رتبه دوم مسابقات بین المللی قرآن تهران را به دست آوردند

دو نماینده افغانستان در سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران رتبه های دوم و سوم را در رشته های قرائت تحقیق و قرائت ترتیل به دست آوردند.

به گزارش رادیو دری، شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران که با حضور سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد، اسامی برندگان بخش‌های مختلف این مسابقات اعلام شد.

در این رویداد بزرگ قرآنی از ١۵ برگزیده شامل ۶ زن و ٩ مرد در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن کریم تجلیل شد.

در این دوره بنابر رأی هیأت داوران، آقای سید امیر هاشمی شرکت کننده از افغانستان رتبه دوم را در رشته قرائت تحقیق از آن خود کرد.

امیرحسین رحمتی از ایران و عبدالله فکری نماینده کشور اندونزی نیز در این رشته به ترتیب عنوان های اول و سوم را به دست آورند.

خانم آمنه شیرزاد دیگر نماینده افغانستان نیز در رشته ترتیل بانوان توانست پس از شرکت کنندگان ایران و لبنان رتبه سوم را به دست آورد.

 

حضوردو افغانستانی در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تهران

 

نماینده افغانستان در بخش حفظ قرآن کریم نتوانست به دور نهایی راه یابد.

در این مسابقات که ٢٩ بهمن/دلو آغاز شد، ۵۲ شرکت‌کننده از ۳۳ کشور جهان در دو گروه زنان و مردان و در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن کریم شرکت داشتند.

اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور رئیس جمهوری ایران