حوت 10, 1401 10:13 Asia/Kabul
  • جان باختن ده ها تبعه افغانستانی در سواحل ایتالیا
    جان باختن ده ها تبعه افغانستانی در سواحل ایتالیا

وزارت خارجه حکومت طالبان از جان باختن حدود ۸۰ تن از شهروندان در حادثه‌ی واژگونی قایق حامل پناهجویان در ساحل جنوب ایتالیا خبرداد.

به گزارش رادیو دری، وزارت خارجه‌ طالبان سه‌شنبه شب دربیانیه ای اعلام کرد: براساس گزارش های دریافتی، «نزدیک به ۸۰ شهروند افغانستان» در پی غرق‌شدن قایق حامل پناهجویان در جنوب ایتالیا جان باخته‌اند.

براساس این بیانیه، در جمع قربانیان افغانستانی حادثه‌ی غرق قایق حامل پناهجویان، اجساد دهها زن و کودک دیده می شود.

یک قایق مملو از پناهجویان از کشورهای مختلف از جمله افغانستان، صبح یکشنبه گذشته با برخورد به صخره‌های دریایی در سواحل ایتالیا غرق شد. به گفته‌ی برخی از بازماندگان، این قایق هنگام حرکت از ترکیه ۲۰۰ مسافر داشته است. این قایق پنج روز پیش از وقوع حادثه از ترکیه به راه افتاده بود.

در بیانیه‌ی وزارت خارجه طالبان آمده است: این وزارتخانه از نهادهای خیریه، به‌ویژه صلیب سرخ می‌خواهد که برای جست‌وجو و انتقال اجساد افغان‌های غرق‌شده در آب‌های جنوبی ایتالیا براساس وظیفه انسانی، مسئولیت خود را ایفا کنند.»

بر اساس آمار وزارت داخله‌ی ایتالیا، در سال 2022، حدود 105000 مهاجر به سواحل این کشور رسیدند که حدود 38000 نفر بیشتر از سال 2021 است. بر اساس ارقام سازمان ملل، ورود از مسیر ترکیه 15 درصد از کل ورودی‌ها را تشکیل می‌دهد.

غرق ده ها پناهجوی افغان در ایتالیا

کلیدواژه