حوت 10, 1401 16:58 Asia/Kabul
  • عذرخواهی فرمانده طالبان از مرزبان جمهوری اسلامی ایران
    عذرخواهی فرمانده طالبان از مرزبان جمهوری اسلامی ایران

در پی سوءتفاهم پیش آمده در بازداشت یک مرزبان ایرانی و برخورد ناشایست با او، فرمانده و مرزبان ارشد درجه یک افغانستان از مرزبان جمهوری اسلامی ایران عذرخواهی کرد.

به  گزارش رادیو دری؛ مرکز اطلاع رسانی هنگ مرزی زابل در استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: در پی انتشار فیلم رفتار خارج از عرف مرزبان افغانستانی با یکی از مرزبانان ایران در پاسگاه مرزی میلک، فرمانده و مرزبان ارشد درجه یک افغانستان در  نیمروز، عذرخواهی و اعلام کرد که فرد خاطی، تنبیه انضباطی و توبیخ شده است.

در دیدار مرزبان ارشد هنگ مرزی زابل و طرف افغانستانی بر حسن همجواری تاکید و مقرر شد سوءتفاهماتی از این قبیل، بر اساس مناسبات همسایگی حل و فصل شود.

در پی این حادثه، مرزبان ارشد درجه یک افغانستان دیروز به همراه جمعی از مرزبانان کشورش با گل و شیرینی ، مرزبان ایرانی را تا پل ابریشم بدرقه کردند.

دو روز پیش، ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که از بازداشت یک مرزبان ایرانی به دست نیروهای طالبان حکایت می کرد. 

این حادثه در پی آن روی داد که نیروهای  مرزبانی ایران  در منطقه مرزی نیمروز در حال بازرسی یک خودروی حامل کالای قاچاق در مرز افغانستان و ایران بودند، اما راننده این خودرو به سمت مرزهای کشور افغانستان فرار کرد. 

فرار راننده خودرو در حالی بود که یکی از نیروهای مرزبانی ایران، برای بازرسی خود‌رو‌ به داخل آن رفته بود. 

در پی این رویداد، نیروهای مرزی کشور افغانستان خودرو‌ی فراری را توقیف و سرنشینان آن را بازداشت کردند که  مرزبان ایرانی نیز در میان بازداشت شدگان طالبان بود. 

 با این حال، ساعاتی پس از این حادثه و در پی رایزنی های مقامات ایرانی، این مرزبان آزاد شد. 

سوءتفاهم در حادثه بازداشت مرزبان ایرانی به دست طالبان

طالبان، مرزبان ایرانی را با احترام بدرقه کردند

کلیدواژه