حوت 11, 1401 18:58 Asia/Kabul
  • تجمع اعتراض آمیز نظامیان افغانستانی گرفتار در هند، مقابل سفارت کابل
    تجمع اعتراض آمیز نظامیان افغانستانی گرفتار در هند، مقابل سفارت کابل

ده‌ها نفر از نظامیان ارتش پیشین افغانستان که پیش از سقوط دولت اشرف غنی به هند رفته بودند و اکنون مدت اعتبار مدارک اقامتی آن‌ها به پایان رسیده است، مقابل سفارت افغانستان در دهلی تجمع کردند.

به گزارش رادیو دری، این نظامیان با بیان اینکه هند تمایلی به تمدید اقامت آن‌ها ندارد، از سفیر افغانستان در دهلی می خواهند درباره سرنوشت و وضعیت آنان چاره اندیشی کند و پاسخگو باشد.

یکی از این افسران که خواسته است نامی از او برده نشود گفت: سفیر افغانستان در هند حاضر نمی‌شود با آنان ملاقات کند و این در حالی است که آنان به دلیل انقضای اعتبار مدارک اقامتی‌شان، امکان کار، کسب درآمد و تأمین نیازهای ابتدایی خود را ندارند.

وی اضافه کرد که وزارت خارجه هند نیز حاضر نیست که اقامت آن‌ها را تمدید کند.

 سفارت  کابل در دهلی همچنان در اختیار سفیر دولت اشرف غنی است و طالبان هنوز دیپلماتی به این کشور اعزام نکرده است.

همچنین «محمدآغا عیار» معاون وابسته نظامی سفارت افغانستان در هند دراین‌باره اظهار کرد: سفارت به طور مداوم با وزارت خارجه هند در تماس است که برای این مشکل راه حلی بیابد.

وی افزود: هنوز مشخص نیست آیا مشکل فنی برای تمدید ویزا وجود دارد یا دهلی تمایلی برای این کار ندارد و ما هنوز جواب مثبت یا منفی از وزارت خارجه هند نگرفته ایم.

در ماه‌های اخیر ده‌ها نفر از دانشجویان نظامی دولت سابق افغانستان پس از پایان دوره‌های آموزشی در هند دوباره به این کشور بازگشته‌اند.

مقامات طالبان ضمن استقبال از این نیروها می‌گویند از تجربیات نظامیان آموزش دیده در هند در بخش‌های حرفه‌ای و تخصصی نظامی استفاده خواهد شد.

نظامیان اعزامی افغانستان به هند در دهلی سرگردانند

خشونت نیروهای پلیس هند با نظامیان سابق افغانستان

طالبان وعده داد: از تخصص نظامیان تحصیل کرده در هند استفاده می کنیم

کلیدواژه