حوت 12, 1401 11:42 Asia/Kabul

مسئولان سازمان یونیسف در ولایت هرات فعالیت بخش خدمات اضطراری صحی در این ولایت را موثر ارزیابی کرده و بر تداوم آن تاکید کردند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، آنان با بیان اینکه مادران و کودکان به کمک های صحی بیشتری نیازمند هستند، گفته اند: این پروژه که در مواقع اضطراری کمک های صحی را به افراد در حال خطر بخصوص کودکان ارائه می کند با هزینه ای بالغ بر 6 میلیون دلار برای 11 ماه آینده تمدید شد.

مسئولان این بخش از سازمان یونیسف در هرات خاطرنشان کردند:  113 مرکز بهداشتی – درمانی موجود در ولایت هرات 11 شاخص خدماتی از جمله صحت طفل و مادر و خدمات واکسن را برای تمامی مردم به گونه رایگان ارائه می کند.

مقام ها در این سازمان گفته اند: هدف از راه اندازی این پروژه را ارائه خدمات صحی ، تغذیه و واکسیناسیون در سراسر ولایت هرات عنوان کرده می گویند: بخش صحت این سازمان برنامه های مفیدی برای حفاظت از مادران و کودکان شان دارد که در این مدت به آن پرداخته خواهد شد.

در همین حال مسئولان اجرایی این بخش در ولایت هرات خدمات ارائه شده توسط این بخش برای مردم را ناکافی دانسته می گویند: هنوز هم در شماری از ولسوالی های هرات محل هایی وجود دارند که مراکز درمانی در آن جاها نیست.

این مسئولان تاکید دارند که طی 11 ماه آینده برای دستکم 2.3 میلیون ساکن این ولایت خدمات صحی و درمانی ارائه کنند.

از سوی دیگر شماری از داکتران و مسئولان مراکز درمانی در مناطق دور افتاده ولایت هرات، میگویند: طولانی بودن مسیرهای منتهی به کلینیک های درمانی و خرابی راه های مواصلاتی از جمله دلایلی به شمار می رود که داروهای مورد نیاز مردم به این مراکز در زمان معین به آنان نرسد.

هشدار یونیسف در مورد فروپاشی سیستم بهداشتی افغانستان

کلیدواژه