برگزاری نشست سران جهادی و سیاسی افغانستان درباره صلح در کابل
(last modified 1395-09-23T10:55:23+00:00 )
قوس 23, 1395 15:25 Asia/Kabul

نشستی درباره صلح افغانستان با حضور مقامات و مجاهدین سابق این کشور در مورد قطعنامه ی پیشنهادی موسسه کانادایی «پگواش» در کابل برگزارشد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،به گفته ی مسئولان دفتر پگواش در کابل در این نشست حدود 30 نفر از شخصیت‌هاى سیاسى و جهادى افغانستان دعوت شده‌اند.

«عبدالرب رسول سیاف»، «یونس قانونى»، «کریم خلیلى»، «صبغت الله مجددى»، «پیر سیداحمد گیلانى»، «حاجى دین محمد» و تعدادی دیگر از سران جهادی و سیاسی این کشور نیز از افراد دعوت شده به این نشست هستند.

گفتنی است که در این نشست یک روزه، در مورد قطعنامه 19 ماده‌اى موسسه پگواش در خصوص صلح دولت کابل با طالبان بحث و تبادل نظر خواهد شد.

چندی قبل، موسسه پگواش پس از قطر، نشستی در اسلام‌آباد در مورد صلح افغانستان برگزار کرد.

در نشست پگواش در اسلام‌آباد تعدادی از بزرگان قومی و چهره‌هاى سیاسى مهم افغانستان و پاکستان شرکت کرده بودند؛ «غلام فاروق وردک» وزیر سابق معارف، «انوارالحق احدى»، «ضیاالحق امرخیل»، «روح الله وکیل»، «خلیل الله صافى» و برخى سران سیاسى دیگر به نمایندگی از افغانستان و «رستم شاه مهمند» سفیر سابق پاکستان، «اسد درانى» رئیس پیشین آی.اس.آی، «عزیزخان» و برخى چهره‌هاى سیاسى دیگر به نمایندگی از پاکستان از جمله شرکت‌کنندگان آن نشست بودند.

پگواش یک موسسه بین‌المللى کانادایى است که مدعی تلاش براى صلح و حل منازعات در مناطق مختلف جهان است.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمد امین عالمی موجود است.

 

کلیدواژه