حوت 15, 1401 10:46 Asia/Kabul

مسئولین مرکز تعلیمی پولیس در زون غرب کشور می‌گویند که به تازگی ۲۸۲ تن از نیروهای پولیس آموزش های لازم را فرا گرفته و از این مرکز فارغ شدند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، مولوی محمد اسماعیل هدایت، مسئول مرکز تربیوی پولیس هرات با بیان اینکه این تعداد از نیروهای پولیس، ۴۵ روز در بخش­های مختلف آموزش دیده‌اند، تصریح کرد: از جمله این تعداد نیروها، ۱۱۱ تن در هرات، ۶۹ تن در غور و متباقی آنان در ولایت فراه مستقر خواهند شد.

مولوی هدایت با اشاره بر اینکه مرکز­های تربیوی پولیس، اساس و بنیاد نظام هستند و مسئولان حکومتی هم برای تقویت این مراکز، به شکل جدی کار می­ کنند، خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از سه و نیم هزار نیروی پولیس از مرکز تربیوی هرات فارغ شده و در ولایت­های مختلف حوزه غرب به منظور ارتقای ظرفیت نظام جابجا شده اند.

محبوب الله از اساتید این مرکز آموزشی در هرات با تاکید بر اینکه هر یک از منسوبان نظامی چه افسر و سرباز باید آموزش ها و تاکتیک های رزمی و نظامی را بخوبی فرا بگیرند و از آموخته های شان برای تامین امنیت و مقابله با عوامل ناامنی کار بگیرند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر پروسه ثبت نیروهای جدید پولیس در این مرکز جریان دارد و پس از ختم این پروسه، نیروهای جدید جلب و جذب خواهند شد.

از سوی دیگر شماری از نیروهای تازه فارغ شده از این مرکز آموزشی پلیس می گویند: در بخش­های مختلف نظامی بصورت مسلکی آموزش دیده و آماده ایفای وظیفه هستند.

نیروهای تازه نفس که قرار است در ولایت های هرات، غور و بادغیس مستقر شوند می گویند: در این مدت در بخش­های چک­پاینت، نحوه برخورد با مردم، بازرسی، درس­های دینی و عقیدتی و دیگر بخش­های ضروری آموزش دیده اند.

این سربازان تصریح کردند:  با توجه به آموزش­های که در این مرکز آموخته اند ، می­تواند به شکل مسلکی برای مردم و حکومت خدمت کند.

این در حالی است که بارها شهروندان هرات از برخوردهایی که در ایست بازرسی ها با مردم صورت می گیرد شکایت کردند و از مقام های مسئول خواستند تا افراد با تجربه و دانش آموخته را در این محل ها توظیف کنند.

فراغت 500 نیروی نظامی از قول اردوی ۲۰۷ الفاروق، درغرب افغانستان

 

کلیدواژه