دلو 22, 1401 16:55 Asia/Kabul
  • فراغت 500نیروی نظامی از قول اردوی ۲۰۷ الفاروق، درغرب افغانستان
    فراغت 500نیروی نظامی از قول اردوی ۲۰۷ الفاروق، درغرب افغانستان

مسئولان پایگاه نظامی ۲۰۷ الفارق در ولایت هرات از فراغت 500 تن از نیروهای تازه نفس ارتش پس از 3 ماه آموزش تاکتیک های رزمی خبر دادند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، این تعداد از سربازان و افسران این مرکز نظامی پس از فراگیری آموزش های لازم در مرکز شهر و شماری از ولسوالی ها توظیف شدند.

مولوی نوراحمد اسلام جار والی هرات که در این مراسم حضور یافته بود، دفاع از سرحدات افغانستان و حفظ تمامیت ارضی کشور را از واجبات سربازان و افسران دانست و اظهار داشت: امنیت در تمامی بخش های کشور تامین است و نیروهای امنیتی افغانستان به هیچ کسی اجازه برهم زدن ثبات و آرامش مردم این سرزمین را نمی دهند.

این مقام بلندپایه حکومتی در هرات تاکید کرد: دشمنان اسلام همیشه در کمین هستند و به دنبال فرصتی که اوضاع را در کشورهای اسلامی بر هم بریزند و افغانستان به عنوان کشوری که بزرگترین قدرت نظامی دنیا را به زانو درآورده است در محراق توجه استکبار می باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش تصریح کرد: حافظان امنیت افغانستان باید در کنار آموزش های دینی، علوم سیاسی، نظامی و تاکتیک های رزمی را بخوبی فرا بگیرند و از این آموزش ها برای حفظ و حراست بهتر از کشور استفاده کنند.

والی هرات خاطرنشان کرد: بر همه بخصوص افسران و سربازان جدید این قل اردو واجب است که از نزد استادان شان علوم متداول را یاد بگیرند و بهترین افراد برای خدمتگزاری برای مردم باشند.

در بخش دیگری از مراسم اهدای تصدیق نامه های 500 تن از فارغان این دوره آموزشی در پایگاه نظامی 207 الفاروق محمد ایوب خالد قوماندان این مرکز نظامی در خصوص فعالیت های آموزشی و تعلیمی سخنرانی کرد و گفت: بهترین اساتید برای تعلیم فنون مبارزه و تاکتیک های رزمی میدانی و انفرادی در این دوره آموزش های لازم را برای این نیروها تدریس کردند.

فراغت نزدیک به هزار نیروی ویژه پلیس طالبان در بخش مسلکی

کلیدواژه