بیشتر شدن تعرض بالای رسانه ها و آزادی بیان در افغانستان‎
(last modified 1395-09-23T11:34:22+00:00 )
قوس 23, 1395 16:04 Asia/Kabul

به دنبال بیشتر شدن خشونت ها و تعرض بالای رسانه های افغانستان مسئولان دفتر نی یا حمایت کننده رسانه های آزاد، بازار رسانه ها و کمیته خبرنگاران افغانستان گفته اند که تعرض بالای رسانه ها و آزادی بیان در افغانستان بیشتر از گذشته افزایش یافته است.

بر بنیاد خبرنامه دفتر حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان (نی) هرگاه اشخاص بلند رتبه ی دولتی مثل رییس جمهور در اظهاراتش به آزادی بیان و رسانه ها اهانت کند، کارمندان و مسئولان پایین رتبه ی دولتی و غیر دولتی جرات تعرض به خود خواهند داد.

نی افزوده است که اظهارات اخیر آقای تفکری استاد دانشگاه تخار و ادعا های انوارالحق احدی و ابراز نظر محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در برابر رسانه ها تعرض صریح بر آزادی بیان و رسانه های افغانستان است، همچنان مسوولان دفتر نی یا حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان از حکومت وحدت ملی می خواهند تا به رسانه ها و حق اساسی مردم یعنی آزادی بیان احترام بگذارند.

این در حالیست که عبدالمعروف تفکری استاد دانشگاه تخار گفته است که باید علیه برخی از خبرنگاران و رسانه ها در افغانستان اعلام جهاد کرد.

در همین حال حامد پویا رییس عمومی بازار رسانه ها که یکی از نهاد های حمایت کننده خبرنگاران در افغانستان به شمار می رود گفته است که این نهاد؛ گفته های تفکری استاد دانشگاه تخار را تقبیح کرده واز مسئولان محلی می خواهد تا این فرد را مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان نیلوفر نوروزی موجود است.

 

کلیدواژه