حوت 16, 1401 11:03 Asia/Kabul
  • انتقاد از بی توجهی به جنایات آمریکا و ناتو در افغانستان
    انتقاد از بی توجهی به جنایات آمریکا و ناتو در افغانستان

عضو هیات روسیه در سازمان ملل گفت که ، جنایات آمریکا و هم پیماناننش در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان بی‌مجازات ماند.

به گزارش رادیو دری ، آرتور چرنیاکوف ،عضو هیات روسیه در سازمان ملل، در سخنانی در پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر این سازمان  در ژنو با تاکید بر اینکه مشکلات امروز افغانستان نتیجه ۲۰ سال حضور نیروهای آمریکایی  و سایر اعضای ائتلاف ناتو در این کشور است، گفت: آمریکا و ناتو هنوز برای جرائم خود در افغانستان مجازات نشده‌اند.

 چرنیاکوف  با اشاره  به  فقر و خرابی های به جا مانده در نتیجه  حضور غربی ها در  افغانستان گفت : کشورهای غربی اکنون بی‌شرمانه به دنبال مقصر جلوه دادن مقام‌های افغانستانی در این زمینه هستند.

 عضو هیات روسیه در سازمان ملل ، با اشاره به اینکه، میلیارد ها دلار از دارایی‌های این کشور به طور غیرقانونی توسط آمریکا بلوکه شده است افزود:مقام‌های افغانستان منابع لازم را برای بهبود وضعیت اقتصادی این کشور در اختیار ندارند.

طالبان که از 15 اوت 2021/ 24 اسد 1400  در افغانستان به  قدرت رسید، اعلام کرد که برای به حرکت درآوردن چرخ های صنعت و اقتصاد این کشور  به کمک نهادهای بین المللی نیازمند است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل به معافیت طالبان از مجازات پایان دهد

کلیدواژه