حوت 17, 1401 11:24 Asia/Kabul
  • استقبال اروپا از مبارزه حکومت طالبان با گروه تروریستی داعش
    استقبال اروپا از مبارزه حکومت طالبان با گروه تروریستی داعش

نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان از تمایل مقام‌های حکومت طالبان برای سرکوب گروه‌های تروریستی به ویژه داعش قدردانی کرد.

با وجود تاکید مقام های طالبان بر مبارزه با گروه تروریستی داعش و تایید این مبارزه از سوی برخی نهادها و کشورها، «آناتولی سیدوروف» رئیس ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی می گوید، شمار داعشی‌ها در افغانستان به شش هزار و 500 نفر رسیده است که چهارهزار نفر از این تعداد در ولایت‌های بدخشان، قندوز و تخار در نزدیکی مرز تاجیکستان متمرکز شده‌اند.

پس از به قدرت رسیدن گروه طالبان در افغانستان در 15 اوت 2021 /24 اسد 1400 ، گروه تروریستی  داعش مسئولیت بیشتر حملات تروریستی در مناطق مختلف افغانستان را بر عهده گرفته است. با این حال طالبان بارها اعلام کرده که داعش دیگر تهدیدی برای افغانستان نیست.

به گزارش رادیو دری، «توماس نیکلاسون» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان در یک گفتگوی تلویزیونی تاکید کرد یکی از خواست‌های اساسی جامعه جهانی وهمسایگان افغانستان، سرکوب گروه‌های تروریستی است که ظاهراً حکومت کنونی کابل برای آن تلاش می‌کند.

وی افزود: تروریسم به ویژه داعش تهدیدی برای امنیت افغانستان، منطقه و جهان است بنابراین حکومت کنونی کابل باید تلاش‌ها در این خصوص را تشدید کند.

در همین پیوند «بلال کریمی» معاون سخنگوی حکومت طالبان گفت: «پدیدۀ تکفیری به‌نام داعش در کشور ما از بین رفته و بسیار در حالت ضعف قرار دارد، حکومت افغانستان در تلاش است تمام کسانی که امنیت مردم را اخلال می‌کنند، ریشه‌کن کند».

استقبال اتحادیه اروپا از تشکیل کمیسیون ویژه دعوت از شخصیت های افغان برای بازگشت

 

کلیدواژه